Dacia Spring patrí medzi najlacnejšie elektromobily v ponuke. Osobné presúvadlo vás síce neohúri štandardnými stereotypmi, no šancu si zaslúži.
Dnešný test nebude o technických údajoch a správaní sa na ceste. Vyskúšali sme si totiž Daciu Spring a najviac nás zaujal každodenný život s ňou. Spring nie je bežným autom, a tak sme tak k nemu ani nepristupovali. Na konci týždňa sme si však k nemu našli cestu.
Sparta
Na svete je množstvo áut a niektoré sú skôr prostriedkom mestskej mobility, ako plnohotným autom na všetky použitia. A Spring je práve zástupcom tejto kategórie. Po nastúpení do auta sa objavíte v jednoduchom interiéri, v ktorom sú naozaj len tie najpodstatnejšie veci.
Prístrojová doska zobrazuje všetky dôležité informácie a displej multimédií poskytne prístup k vašej hudbe. Na palube nechýbala ani navigácia, síce s relatívne pomalou odozvou, no ak v aute neplánujete tráviť hodiny na cestách, viac nepotrebujete. Na jednoduchom ovládači smeru jazdy sa nachádzajú len tri voľby. Režim D na jazdu dopredu, spiatočka a neutrál. Ak by ste hľadali režim P, musíte si ho “nasimulovať” zatiahnutím ručnej brzdy. Nechýba ani manuálna klimatizácia.
Ak patríte medzi vyšších ľudí, za volantom si budete hľadať polohu celkom dlho. S výškou 1,9 metra sa už ramenami budete dotýkať B-stĺpika.
Premiant spotreby
Ďalšou relatívne šokujúcou informáciou je pohon auta. Vďaka svojej hmotnosti a jednoduchosti konštrukcie Spring totiž patrí k premiantom z hľadiska spotreby. S maličkou, iba 26,8-kilowatthodinovou batériou, dokáže sľúbiť až 230 kilometrov v cykle WLTP. To nie je veľa, no vzhľadom na charakter auta viac v princípe ani nepotrebujete.
Počas nášho týždňa sme Spring nabíjali hneď niekoľkokrát. Úprimne, asi aj každý deň. Na druhej strane, naše trasy nezahŕňali iba mestskú premávku, ale aj obce v okolí Malých Karpát. A Spring si poradil bez problémov. Nepatrili sme medzi najrýchlejšie autá v premávke, no neboli sme ani brzdiči.
Toto nie je spaľovák
I keď je nadpis úplne očividný, práve toto bol najväčší poznatok z nášho týždňa. Spring je natoľko rigidným elektromobilom, že chtiac či nechctiac vás prinúti zmeniť zmýšľanie. Toto nie je spaľovák a netreba ho tak brať. A najzrejmejším príkladom je ukazovateľ dojazdu. “Iba” 60 zostávajúcich kilometrov v batérii vás časom prestane odstrašovať, pretože v meste s výbornou infraštruktúrou nabíjania jednoducho nebudete mať problém.
Dacia Spring nie je autom na každý deň, no ako presúvadlo dokonale postačí. Na to, aby uspela masovo, však bude musieť priniesť výrazné zlepšenia v rámci komfortu a technológií, alebo výrazne znížiť cenu. Ak totiž človek hľadá prvé auto do rodiny, po Springu pravdepodobne nesiahne. No ako auto do mesta so svojou veľkosťou a ostatnými vlastnosťami poslúži bez najmenších problémov.