TEST Dacia Spring: Mestské vozidlo zabaví, no nie je pre každého

1888
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Dacia Spring patrí medzi najlacnejšie elektromobily v ponuke. Osobné presúvadlo vás síce neohúri štandardnými stereotypmi, no šancu si zaslúži.

Dnešný test nebude o technických údajoch a správaní sa na ceste. Vyskúšali sme si totiž Daciu Spring a najviac nás zaujal každodenný život s ňou. Spring nie je bežným autom, a tak sme tak k nemu ani nepristupovali. Na konci týždňa sme si však k nemu našli cestu.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Sparta

Na svete je množstvo áut a niektoré sú skôr prostriedkom mestskej mobility, ako plnohotným autom na všetky použitia. A Spring je práve zástupcom tejto kategórie. Po nastúpení do auta sa objavíte v jednoduchom interiéri, v ktorom sú naozaj len tie najpodstatnejšie veci.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Prístrojová doska zobrazuje všetky dôležité informácie a displej multimédií poskytne prístup k vašej hudbe. Na palube nechýbala ani navigácia, síce s relatívne pomalou odozvou, no ak v aute neplánujete tráviť hodiny na cestách, viac nepotrebujete. Na jednoduchom ovládači smeru jazdy sa nachádzajú len tri voľby. Režim D na jazdu dopredu, spiatočka a neutrál. Ak by ste hľadali režim P, musíte si ho “nasimulovať” zatiahnutím ručnej brzdy. Nechýba ani manuálna klimatizácia.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Ak patríte medzi vyšších ľudí, za volantom si budete hľadať polohu celkom dlho. S výškou 1,9 metra sa už ramenami budete dotýkať B-stĺpika.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Premiant spotreby

Ďalšou relatívne šokujúcou informáciou je pohon auta. Vďaka svojej hmotnosti a jednoduchosti konštrukcie Spring totiž patrí k premiantom z hľadiska spotreby. S maličkou, iba 26,8-kilowatthodinovou batériou, dokáže sľúbiť až 230 kilometrov v cykle WLTP. To nie je veľa, no vzhľadom na charakter auta viac v princípe ani nepotrebujete.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Počas nášho týždňa sme Spring nabíjali hneď niekoľkokrát. Úprimne, asi aj každý deň. Na druhej strane, naše trasy nezahŕňali iba mestskú premávku, ale aj obce v okolí Malých Karpát. A Spring si poradil bez problémov. Nepatrili sme medzi najrýchlejšie autá v premávke, no neboli sme ani brzdiči.

Toto nie je spaľovák

I keď je nadpis úplne očividný, práve toto bol najväčší poznatok z nášho týždňa. Spring je natoľko rigidným elektromobilom, že chtiac či nechctiac vás prinúti zmeniť zmýšľanie. Toto nie je spaľovák a netreba ho tak brať. A najzrejmejším príkladom je ukazovateľ dojazdu. “Iba” 60 zostávajúcich kilometrov v batérii vás časom prestane odstrašovať, pretože v meste s výbornou infraštruktúrou nabíjania jednoducho nebudete mať problém.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Dacia Spring nie je autom na každý deň, no ako presúvadlo dokonale postačí. Na to, aby uspela masovo, však bude musieť priniesť výrazné zlepšenia v rámci komfortu a technológií, alebo výrazne znížiť cenu. Ak totiž človek hľadá prvé auto do rodiny, po Springu pravdepodobne nesiahne. No ako auto do mesta so svojou veľkosťou a ostatnými vlastnosťami poslúži bez najmenších problémov.