Modernizácia v roku 2012 mierne posunula vzhľad X1 smerom k väčšej výraznosti a tvarovej čistote. Zväčšila sa napríklad lakovaná plocha predku, zmenil sa tvar nasávacích otvorov a mierne aj dizajn svetiel.
Miesto vodiča napovedá, kto je v aute kráľ. Ide takmer o kokpit, ktorý človeka obopne a všade mu akurát sadne. Veľa priestoru okolo nie je, zato BMW X1 ponúka pocit úplného splynutia s autom. A to je u vozidiel SUV výnimka. Na druhú stranu sa sedí nižšie než býva u SUV zvykom, čo ocenia športovejšie ladení vodiči. Menej sa to ale bude páčiť ženám a šoférom, ktorí si autá tejto kategórie kupujú práve kvôli zvýšenej polohe pri riadení.
S výhľadom z auta to nie je žiadna sláva, takže príplatkové parkovacie senzory okolo celého auta odporúčam. Taktiež príplatkové kožou čalúnené sedačky držia telo v zákrutách celkom solídne. K orientácii vodiča napomáha veľký displej multimediálneho systému s krásne plným zobrazením farieb. 3D navigácia vykresľuje aj štruktúru budov, pôsobí to veľmi efektne.
Nový 8-stupňový automat
Azda najväčšou technickou inováciou v rámci modernizácie je výmena doterajšieho šesťstupňového automatu za úplne novú prevodovku s ôsmimi rýchlostnými stupňami. Ich radenie je mimoriadne plynulé a rýchle. Osemstupňový automat od BMW smelo môžeme označiť za jeden z najlepších na trhu. Zmenila sa aj radiaca páka. Zmenšila sa a lepšie sadne do ruky. Je totožná s vyššími radami BMW, písmenkové ukazovateľe sú priamo na nej, nie na priľahlom plaste stredovej konzoly.
Dynamika v rámci limitov
BMW X1 ponúka po modernizácii päť rôznych výkonových verzií naftového dvojlitrového štvorvalca a tri varianty benzínového s rovnakým objemom. Okrem najslabšej benzínovej verzie s označením sDrive18i (150 k) sú všetky pohonné jednotky prepĺňané turbom. V testovanom vozidle sa pod kapotou ukrýval 143-koňový dieselový dvojliter. S krútiacim momentom 320 Nm a váhou 1 650 kg sa dokáže auto mrštne presúvať mestskou džungľou, a to pri spotrebe siedmich litrov. Pri maximálnej povolenej diaľničnej rýchlosti točí motor 2 000 otáčok pri priemerke 6,5 litra. S ľahkou nohou mimo mesto odčerpá z nádrže 5 litrov po každej stovke kilometrov. Výkonom a krútiacom momentom je na tom toto auto takmer rovnako ako VW Tiguan 2.0 TDI/103 kW. Pri BMW mám však pocit, že je dynamickejšie.
Jednak váži o takmer 100 kg menej a vodič v ňom sedí bližšie k vozovke.
Základná cena modelu – BMW X1 sDrive 18i: 27 800 €
Základná cena testovanej verzie – BMW X1 xDrive 18d: 30 100 €
Registračná daň na testované auto: 397 €
Základná cena modelu – BMW X1 sDrive 18i: 27 800 €
Základná cena testovanej verzie – BMW X1 xDrive 18d: 30 100 €
Registračná daň na testované auto: 397 €
Motor
|
|
Typ motora:
|
vznetový
|
Valce / ventily:
|
4 / 4
|
Zdvihový objem (cm3):
|
1995
|
Najvyšší výkon (kW / ot./min.):
|
105 / 4000
|
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):
|
320 / 1750-2750
|
Prevádzkové vlastnosti
|
|
Maximálna rýchlosť (km/h):
|
195
|
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):
|
10,0
|
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):
|
6,1 / 5,1 / 5,4
|
Rozmery a hmotnosti
|
|
Batožinový priestor (l):
|
420 / 1350
|
Objem nádrže (l):
|
61
|
Pohotovostná hmotnosť:
|
1650
|
Rozmer pneumatík:
|
225/50 R17
|
Dĺžka (mm):
|
4454
|
Šírka (mm):
|
1798
|
Výška (mm):
|
1545
|
Rázvor (mm):
|
2760
|
Najmenší terénny bavorák prišiel mezi kompaktné SUV v roku 2009 a prekonal veľa konkurentov hravými a športovvými jazdnými vlastnosťami. To platí aj po modernizácii, ktorá prebehla ešte v roku 2013.