Tesla Model X bola konečne predstavená

803
" "

Zopár rokov odkladaný Model X má konečne sériovú podobu. Nové SUV dostalo pohon 4×4, len tie najvýkonnejšie motory a až sedem miest na sedenie.

Skvelá aerodynamika
Tesla Model X bude popri Modeli S patriť medzi high-endové typy. Koeficient odporu vzduchu je neuveriteľných 0,24, čo prekonáva aj nedávny koncept od Audi.

Výrobcovi sa to podarilo dosiahnuť uhladeným líniám s aktívnym zadným spojlerom. Crossover ponúkne aj panoramatický výhľad cez najväčšie predné okno medzi produkčnými autami.

Od päťsto koní vyššie
Predávať sa budú dve verzie, obe s pohonom všetkých kolies a 90 kWh batériami. 90D využíva na každej náprave po jednom elektrickom motore s výkonom 193 kW (262 k). Spoločných 385 kW (524 k) poženie Model X na rýchlosť 97 km/h za 4,8 s.

Performance variant P90D má vpredu 193 kW (263 k) motor, avšak ten zadný má až 375 kW (510 k). Brutálna 568 kW (773 k) verzia zrýchľuje z 0-97 km/h za 3,8 sekundy, s príplatkom Ludicrous Speed sa to skráti na 3,2 s. Dojazd má predstavovať 414 km.

Praktickejší
Model X má podobne ako liftback obrí dotykový displej na prístrojovej doske s uhlopriečkou 17”. Ponúkať sa bude v dvoch konfiguráciách sedenia. K dispozícii bude šesťmiestna kabína s rozložením 2+2+2 a tiež sedemmiestna, kde sú tri sedačky v druhom rade. Tretí rad možno zložiť do podlahy, sedačky v strede boli optimalizované pre maximálny komfort.

Ťahákom sú dohora sa otvárajúce dvere typu Falcon, ktoré majú uľahčiť prístup nielen do druhého, ale i tretieho radu bez nutnosti sklopiť sedadlá. Otázna bude ale použiteľnosť týchto dverí v garážach či parkovacích domoch s nízkymi stropmi.

Luxusný priestorom i výbavou
Model X nebude mať žiaden hrubý stredový tunel typicky na elektromobil, nakoľko elektromotory fyzicky prepojené nie sú. Batérie sú navyše v podlahe, čo zlepšuje jazdné vlastnosti. Priestoru je tak v interiéri množstvo, k čomu sa pridávajú kufre vpredu i vzadu.

Predný batožinový priestor sa zároveň tvári ako veľká deformačná zóna, čo poteší nejedného zákazníka z hľadiska bezpečnosti. Nechýbajú vzduchové tlmiče, aktívne bezpečnostné systémy s kamerami, radarmi a sonarmi. Prítomné je aj automatické krízové brzdenie i počas vysokých rýchlostí na diaľnici, 360° pohľad okolo auta a neskôr prostredníctvom updatu pribudne automatické parkovanie, zrejme podobné BMW radu 7.

Základná verzia je rýchlejšia než väčšina automobilov.