Suzuki Vitara: Japonské SUV dostane nové motory a jemný facelift

3730

Suzuki Vitara aktuálnej generácie hlási polčas svojho produktového života. Malé SUV si prejde drobnými zmenami vizáže, osvieži ponuku motorizácii a samozrejme, pribudnú aktuálne bezpečnostné a asistenčné systémy.

Suzuki Vitara je malý predajný zázrak na kolesách. To je dosť dobrý dôvod na venovanie pozornosti jeho morálnemu zastarávaniu. Skvelé hodnotenia modelu a filozofia značky sa ukazujú na obľube Vitary, no samuraj nesmie zaspať na vavrínoch.

Prívlastok: 2019

Pokiaľ sa vám Vitara páči a bojíte sa, aby vám ju pred vašou kúpou Japonci neskazili, nemusíte sa báť. Zmeny sú skutočne vkusné a minimalistické. Zmenou si prešla predná maska chladiča s vertikálnymi lesklými prvkami a taktiež spodok masky s denným LED svietením.

Pozorne si prehliadnite predošlú verziu. Suzuki Vitara pre aktuálny rok nenosí zásadne odlišný dizajn

Novinkou je taktiež tvar predných svetlometov. Do ponuky sa s faceliftom dostane hŕstka nových úprav farby laku a taktiež nových dizajnov zliatinových diskov.

Príjemnejší a modernejší

Interiér samozrejme nezostal bez povšimnutia. Suzuki uvádza, že plast domčeku prístrojového panelu je po facelifte vyrobený z mäkšieho a príjemnejšieho plastu. Zmenou si prešla aj samotná prístrojová doska, v ktorej prostriedku medzi budíkmi sa udomácnil farebný TFT displej.

Suzuki nedodalo viac fotiek interiéru a tak nevieme ani potvrdiť a ani vyvrátiť, či si prešiel úpravami aj samotný dizajn interiéru. Pri faceliftoch to vôbec nebýva neobvyklé.

Pod kapotu!

Do služby nastupujú dva nové motory s označením Boosterjet, s objemom 1,0 litra (trojvalec s turbo dúchadlom) a 1,4 litra (štvorvalec s turbo dúchadlom). Týmto pádom z ponuky vypadáva 1,6 litrový atmosférický štvorvalec.

Modely s označením SZ4 a SZ-T budú k dispozícii s 1.0 litrovým trojvalcom s výkonom 80 kW/110 koní a príplatkovým pohonom všetkých kolies ALLGRIP v prípade voľby modelu SZ-T a manuálnej prevodovky.

Na vrchol ponuky zasadne model SZ5, vybavený 1.4 litrovým motorom Boosterjet, ktorý bude Vitara zdieľať s novou generáciou malého hatchbacku Swift Sport. Štvovalec ponúkne výkon 102 kW/140 koní a maximálny krútiaci moment 220 Nm.

Povinná jazda

Najvyšší model v ponuke dostane systém Dual Sensor Brake Support, ktorý by mal zabezpečiť ako funkciu adaptívneho tempomatu, tak aj aktívne brzdenie pred prekážkou. V balíku počítajte s funkciou udržiavania jazdného pruhu, rozpoznávaním dopravných značiek, sledovaním mŕtveho uhla, či sledovaním prichádzajúcej premávky pri vyparkovaní z miesta. Nové Suzuki Vitara by sa malo predstaviť už v priebehu septembra.