Suzuki Jimny: Malý hrdina dostane nástupcu po 20 rokoch

2363

Odvážny drobec z dielne japonskej značky príde vo svojej štvrtej generácii. Suzuki Jimny je japonským náprotivkom Triedy G alebo Range Roveru. Má úžasný rodokmeň, onedlho príde do Európy a my sa ho nevieme dočkať.

Krpatý off-road Suzuki Jimny sa predstaví Európskemu publiku vo svojej štvrtej generácii. Aktuálna generácia nahradí model, ktorý bol uvedený na trh pred 20 rokmi. No a keďže je dnes retro poriadne cool, nová generácia sa vráti dizajnom doslova až ku svojim koreňom.

Svätá funkčnosť

Retro dizajn je samozrejme extrémne funkčný. V 70-tych rokoch nebol svet rozmaznaný tak, ako dnes. Veď práve v tej dobe vzniklo extrémne množstvo ikon a funkčných tvarov. Jimny zachováva klasickú formulu veľkých okien, úzkych stĺpikov a zadných svetiel uložených do okrajov zadného nárazníka.

Tým pádom máte z interiéru dobrý výhľad, v teréne či na ceste vidíte do všetkých “kútov” karosérie a zadným dverám kufra neprekážajú žiadne hrany či “frajerské” zadné svetlá. Jimny meria na dĺžku 3645 milimetrov, čo je rovnaká dĺžka, akou disponovala predošlá generácia. Je mierne širší (1645 mm) a o 20 milimetrov vyšší (1725 mm). Taktiež má skvelých 21 centimetrov svetlej výšky.

Šprint v čase

Nasadnutím do interiéru sa samozrejme presúvate do roku 2018. Ten je inšpirovaný modelmi Swift, Ignis či Vitara, no samozrejme v absolútne svojskej forme. Palubná doska pôsobí typicky “off-roadovo”. Je krátka, vysoká a necháva dostatočné množstvo miesta pre interiér v útrobách hranatej karosérie.

Podobne ako v prípade modelu Ignis máte na výber buď priestor na zadných sedadlách alebo slušný objem kufra. Ten ponúkne 377 litrov priestoru so zadnými sedadlami sklopenými do dokonalej roviny. So zadnou lavicou na svojom mieste však ponúkne len miniatúrnych 85 litrov priestoru.

Klasická efektivita

Pre Európsky trh je zatiaľ potvrdená len jediná motorizácia a zároveň pôjde o novinku. “Zbrusunový” 1,5 litrový atmosférický štvorvalec ponesie kódové označenie K15B a ponúkne 74 kW/101 koní výkonu. Jednoduchý benzínový motor naservíruje maximálny krútiaci moment 130 Nm od 4000 ot./min.

Jimny s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne celkom komickú maximálnu rýchlosť, len 144 km/h a zhltne katalógových 6,8 litra na 100 km. So 4-stupňovou automatickou prevodovkou klesne maximálna rýchlosť na 139 km/h, no spotreba stúpne na katalógových 7,5 litra na 100 km.

Žiadne vtipy

Krpec od Suzuki stojí na rebrinovom podvozku a pohon všetkých štyroch kolies Allgrip Pro s redukovaným prevodom dostanete v štandardnej výbave bez príplatku. Pohon je možné konfigurovať typicky v troch režimoch. V prípade voľby režimu 2H, smeruje pohon výhradne na predné kolesá. Režim 4H aktivuje pohon všetkých kolies a 4L aktivuje redukovaný prevod pre prípad zhoršených terénnych podmienok.

Kratučké previsy pred prednou a za zadnou nápravou dovoľujú Jimny mať nájazdový uhol 37 stupňov a výjazdový uhol 49 stupňov. Suzuki taktiež uvádza, že sa bude novinka správať omnoho lepšie na spevnených cestách, vďaka omnoho tuhšiemu rebrinovému rámu.

Drobný off-road príde samozrejme s celou armádou asistenčných systémov akými sú automatické krízové brzdenie, šesť air bagov, systém rozpoznávania dopravného značenia, automatické diaľkové svetlá a systém udržiavania jazdného pruhu. Cenovky a ešte bližšie informácie ohľadom vybavenia sa dozvieme už v priebehu tohto roka. Svet pošahaný z SUVčiek sa však má na čo tešiť. Suzuki ide v poslednej dobe karta.