Renault ZOE: Elektrický drobec má novú fasádu, batériu, motor aj interiér

1278

Malý Renault ZOE je medzi nami už od roku 2012. Postupnými zmenami je osviežovaný pre zotrvanie na extrémne rýchlo rastúcom trhu s elektromobilmi. Značka však “kopla do vrtule” a pri novinke skloňuje komfort a zážitok z jazdy.

Renault ZOE je už v úvode tlačovej správy výrazne personifikovaný. Na začiatku jeho produkcie ho značka považovala za smelý a dnes ho vidí ako vyzretý a dospelý model.

Francúzi sa taktiež pohrali s dizajnom či materiálmi na palube. Tyrkysový prcek chce byť zároveň elektromobilom “pre všetkých”.

“Asertívny”

V porovnaní s modelom, ktorý prišiel trh v roku 2012, pôsobí novinka o čosi priamejšie a asertívnejšie. Z mestského drobca sa samozrejme nestal žiadny žralok.

Predná maska bola však kompletne prepracovaná. Do nového tvaru predného nárazníku boli zapracované chrómové prvky z masky a z okolia predných hmloviek.

Ďalej a rýchlejšie

Novinka dostala novú batériu s označením Z.E. 50. V preklade z “Renaultčiny” ide o 52 kWh batériu, vďaka ktorej dokáže ZOE zájsť až 390 km na jedno nabitie podľa metodiky WLTP. Len pre porovnanie, to je o viac ako 20% viac, než tomu bolo v prípade predošlého prevedenia. Batéria je aj napriek nárastu kapacity rovnako veľká. Prvá generácia dokázala so svojou 22 kWh batériou zájsť do vzdialenosti 150 kilometrov.

Nabíjať ZOE bude po prvý krát možné aj skrz jednosmerný prúd, ktoré dopĺňa doteraz používané nabíjanie pomocou striedavého prúdu. Taktiež ide o jedno z najrýchlejšie sa nabíjajúcich elektrických áut na trhu s možnosťou prijať až 22 kW pri nabíjaní cez striedavý prúd a 50 kW pri nabíjaní na jednosmerný.

Nový ZOE taktiež disponuje zatiaľ najsilnejším elektromotorom spomedzi doterajších verzií. Motor R135 produkuje 100 kW/136 koní a maximálny krútiaci moment 245 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne do 10 sekúnd a zrýchlenie postojí na hranici 140 km/h. Druhým motorom v ponuke je jednotka s označením R110 s výkonom 80 kW/109 koní.

Hodnotnejší a inteligentnejší

Interiér vyzerá vynikajúco a už z fotografií je evidentná snaha použiť kvalitnejšie materiály. Vodič má k dispozícii 10-palcový displej, ktorý je prítomný vo všetkých modeloch už v základnej výbave.

Multimediálny systém R-Link bol nahradený novým prostredím s označením EASY LINK. Ten obsahuje aplikáciu MY Renault, ktorý má byť akýmsi asistentom vodiča pri správnom používaní auta.