Renault predstavuje koncept Eolab so spotrebou 1 l/100 km

748

Renault Eolab bol stvorený na to, aby patril medzi tie najúspornejšie automobily na svete. V tom mu pomáhajú aktívne prvky karosérie a koeficient odporu vzduchu len 0,235.

Okrem asymetrickej trojdverovej koncepcie (podobne ako Hyundai Veloster), disponuje aj spomenutými aktívnymi prvkami karosérie. Medzi ne patrí napr. predný spojler, zadné klapky či dokonca kolesá, ktoré pri otvorení chladia brzdy a naopak pri zatvorení vylepšujú aerodynamiku. Takisto aj pruženie je aktívne – pre zníženie svetlosti podvozka a následnú pre optimalizáciu aerodynamiky.

Povrch karosérie je zložený z viacerých materiálov, menovite oceľ, hliník a kompozity. Strecha je z horčíka, interiér je minimalistický kvôli váhe a tiež predné sklo je ultra tenké. Vďaka týmto technológiám a materiálom sa podarilo dosiahnuť hmotnosť až o 400 kg menšiu v porovnaní s Cliom.

Základom pohonu je jednolitrový trojvalec z Twinga, ktorého výkon je 75 koní a krútiaci moment 95 Nm. Nakoľko je Eolab hybrid, spaľovaciemu agregátu sekunduje elektrický motor. Jeho výkon je tiež pomerne skromných 68 koníkov, no disponuje krútiacim momentom až 200 newtonmetrov. Ústrojenstvo je spárované s bezspojkovou trojstupňovou prevodovkou s integrovaným elektromotorom. Kombinovaná spotreba je 1 liter na stovku kilometrov, pričom voz dokáže prejsť čisto na elektriku 60 km vďaka batériám s kapacitou 6,7 kWh.

Ako sme už spomenuli, Renault Eolab sa nedostane do sériovej produkcie, no údajne má až 100 rôznych nových technologických riešení, ktoré automobilka plánuje využiť v nových modeloch.

Francúzi vytvorili koncept, ktorý síce do sériovej výroby nepôjde, no v ňom využité nové technológie sa prenesú do budúcich modelov značky Renault.