Renault Megane RS Trophy je na svete – brúsi si zuby na rekord Hondy Civic Type R

1230
" "

Bolo len otázkou krátkeho času, kedy sa svetu predstaví Renault Megane RS Trophy. Ostrejšia verzia francúzskeho hatchbacku si už brúsi zuby na Nurburgring a Honda by sa mala seriózne začať báť.

Držiteľom doterajšieho rekordu pre autá s pohonom prednej nápravy na “Zelenom pekle” je Honda Civic Type R. Aktuálna generácia s označením FK8 obehla severnú slučku Nurburgringu v čase 7:43,8 sekundy.

Predchádzajúca generácia Renault Megane RS Trophy patrí medzi predošlých držiteľov tohto rekordu a chce ho späť. Aktuálne však Francúzi nasadzujú modernejšiu zbraň.

Megane RS Cup ako základ

V prvom rade bude verzia RS Trophy vychádzať z variantu Cup. Tá disponuje tuhšíím podvozkom a zázračným zariadením s názovom “mechanický samosvorný diferenciál”. To je celkom dobré miesto, kde začať s “najpretekárskejším” modelom. No a teraz prichádza to najpodstatnejšie.

Divízia Renault Sport vydolovala z 1,8 litrového radového štvorvalca výkon 220 kW/300 koní. Jednou z najzásadnejších zmien v útrobách motora si prešlo turbodúchadlo. Vo verzii Trophy disponuje keramickými ložiskami, čo dodáva motoru lepšiu pružnosť a efektivitu.

Čísla

Najostrejší Megane RS zvládne šprint z 0 na 100 km/h v priebehu 5,7 sekundy, čo je rovnaký čas, za ktorý ho zvládne Civic Type R. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hranici 260 km/h a verzia Trophy narobí ešte viac rámusu s novým aktívnym výfukovým systémom.

Predné brzdové kotúče sú typu bi-material, čo znamená, že by mali byť odolnejšie voči strate účinku pri ostrých kolách. Taktiež dostanú úctyhodný priemer 335 milimetrov.

Ich domovom budú nové 19-palcové disky, no od roku 2019 budú k dispozícii disky “Fuji” v rovnakej veľkosti, ktoré v prípade aplikácie zhodia hmotnosť auta o 8 kg.

Najväčšou výhodou Renalut Megane Trophy oproti svojím slabším bračekom by však mali byť pneumatiky. V prípade výberu diskov Fuji si zároveň zaobstaráte upgrade v podobe lepších pneumatík. V tomto prípade bude obutie Bridgestone Potenza S001 vymenené za S007-mičky. Ide o odpoveď japonského výrobcu na Michelin Pilot PS4 S.

Sexy balík

V útrobách francúzskej strely nájdete dvojicu škrupiniek potiahnutých alcantarou z diene spoločnosti Recaro. V prípade Megane Trophy budú namontované o 20 milimetrov nižšie, pre lepší “pretekársky” posed za volantom.

Dobrou správou je aj v prípade verzie Trophy možnosť voľby medzi 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo dvojspojkovou prevodovkou EDC. Prvé objednávky môžete podávať už na jeseň tohto roka a prvé kúsky budú dodané šťastným majiteľom už v zime.