Dlho očakávaný pickup od automobilky Renault sme mohli vidieť, ako predstavený koncept už minulý rok na jeseň v Paríži. Sériová verzia na seba však nenechala dlho čakať a tak nám Renult predstavil svoj nový pickup s modelovým označením Alaskan. Názov je odvodený od aleutského slova alaska, čo znamená doslova veľkú krajinu. Presne na to je Alaskan určený – na prácu a jazdu v krajinách bez pevných ciest a komunikácií.
Základný tvar vozidla zostal zachovaný a je takmer totožný s koncpetom. Neprekvapí výrazná kapota, denné LED svietenie v tvare písmena C, či výrazná chrómovaná maska chladiča. V zadnej časti prevláda skôr jednoduchý pracovný dizajn. Za zmienku stojí chrómovaný nárazník s veľkými písmenami pod logom Renaultu.
Alaskan si budete môcť kúpiť vo verzii buď s jednoduchou alebo dvojtou kabínou (podľa trhu), pričom druhý prípad ponúkne vzadu sediacim osobám až 589 mm pre svojími kolenami. Čo sa samotnej výbavy týka žiadne prekvapenia nehľadajte. Ide skôr o kompromis medzi pracovným a rodiným vozidlom. Predsa len tu však nájdeme dvojzónovú klimatizáciu, infotainment so 7-palcovou obrazovkou, bezkľúčové otváranie a štartovanie a ráxio s CD. Konektivita s mobilným telefónom je taktiež dostupná. Výbava okrem komfortných doplnkov zahŕňa aj aistent zjazdu z kopca a rozjazd u do kopca.
Rámová konštrukcia aliancie Renault-Nissan, ktorá je základom aj v prípade modelu Alaskan ponúkne vzadu päťprvkovú nápravu. Tá narozdiel od listových pier drží auto pevne na vozovke a zvyšuje komfort posádky. Svetlá výška dosahuje 230 mm a v kombinácii s prejazdovými uhlami sa terénu nebojí.
O pohon Alaskanu sa postarajú dva naftové dvakrát preplňované motory s výkonom 118 kW (160 koní) a 140 kW (190 koní). Niektoré trhy sa budú tešiť aj z benzínovej motorizácie s objem dva a pol litra a výkonom 160 koní. Hnané bude primárne zadná náprava, ak sa však podmienky zhoršia je tu možnosť pripojiť si pohon 4×4. Spolu s týmto pohonom je spriahnutý aj elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou a redukcia pohonu. Čo sa týka prevodovky, aj tu dostanete na výber medzi šesťstupňovým manuálom a sedemstupňovým automatom.
Alaskan je primárne určený na trhy do Kolumbie a Južnej Ameriky, avšak samozné vozidlo by sa mohlo neskôr dostať aj k nám.
V dobe kedy sa terénne autá čoraz viac približujú asflau Renault predstvail pickup Alaskan. Vďaka päťprvkovej náprave dopraje na pasažierom palube komfort.