PRVÁ JAZDA: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV | Overený recept na úspech

354

Ešte pred pár mesiacmi sme sa strachovali, že Mitsubishi odíde z Európskej únie. Našťastie, najnovšie správy túto obavu vyvrátili. Dôkazom toho je aj nový plug-in hybridný Eclipse Cross.

Nový Eclipse Cross je plug-in hybridný a iný ho ani nekúpite. Oproti predošlej verzii sa však zmenilo viac než len pohon, a to dosť výrazne. Jasné, dizajn je prvým, čo si všimnete. Nové rozmiestnenie svetiel, agresívnejšia predná maska a jednoliate zadné okno, ktoré bolo v predošlej verzii predelené.

 

Vyrástlo

Dôležitejšia je ale dĺžka karosérie, ktorá narástla až o 14 centimetrov a mitsubishi posúva do nových sfér. Plug-in hybrid je dlhší ako Volkswagen Tiguan či Peugeot 3008. Receptom bolo predĺženie previsov, rázvor však ostáva na rovnakých 2670 mm.

Zo zväčšenia najviac profituje kufor. Pribudlo v ňom 8 centimetrov podlahovej dĺžky a 23 litrov objemu. Nájdete v ňom aj klasickú európsku zásuvku s výkonom až 1500 Wattov. Priestor pre pasažierov sa prakticky nezmenil. Vpredu aj vzadu sú veľmi príjemné sedačky orientované na komfort. Priestor na kolená za vysokým človekom nie je enormný, no uhol sedenia tento nedostatok kompenzuje. Vysokí ľudia budú mať problém s nastupovaním cez zadné dvere kvôli nízkym stropným prahom.

Interiér prešiel len malou zmenou. Plasty imitujúce hliník stále dominujú a v Japonsku sa nezbavili ani lesklých plastov, ktoré počas slnečných dní občas potrápia. Vymenili však komplikované ovládanie touchpadom za dotykovú obrazovku, ktorá je bližšie k posádke. Voľné miesto po odstránení touchpadu využili na rozumné a intuitívne rozmiestnenie ovládačov jazdy, ktoré sa vám rozhodne zídu. Dobrá práca!

Outlander v menšom

Najväčšou a najvýznamnejšou zmenou je však pohon. A tu sa dostávame k významu nadpisu. Mitsubishi totiž nevyvíjalo žiadne nové prevratné technológie, jednoducho zobralo technológiu z Outlanderu a adaptovalo ju na nové podmienky. Rovnaká je kapacita batérie, rovnaké sú elektromotory vpredu aj vzadu. Zmenou prešiel 2,4 litrový benzínový motor pracujúci v atkinsonovom cykle. Ten má namiesto 135 koní iba 98. Pýtate sa, prečo? Nuž, emisie.

Musíme však povedať, že ani pokles vo výkone spaľovacieho motora nerobí autu zle. Inžinieri ho navrhli tak, aby vždy, keď je zapnutý, pracoval v ideálnych otáčkach. Tak je efektivita PHEV skutočne najlepšia. A s ňou aj spotreba.

Auto väčšinu času využíva elektrický pohon. Podľa potreby však dokáže zapnúť spaľovací motor tak, aby fungoval ako generátor. Ak potrebujete výkonu ešte viac, dokáže spojiť prednú nápravu cez jednostupňovú prevodovku a poháňa kolesá priamo. Ale to je teória. Ako to funguje v praxi?

Počas bežnej jazdy po meste nemusíte motor vôbec zapínať. Ak auto pravidelne nabíjate, môžete až do rýchlosti 60 km/h jazdiť čisto na elektrinu. Nad touto rýchlosťou sa zapína generátor. Systémový výkon 138 kW neznie ako veľké číslo a rozbehy zo státia nevyrazia dych. Pri náhlom zrýchlení v pohybe sa však ukázala tradičná zábavná elektrická dynamika, ktorú všetci milujeme. A samotná jazda?

Pri Outlanderi sme si zvykli na jeho komfort. Bolo to rozmerné SUV, ktoré sa rozhodne nesnažilo prilákať zákazníkov na ostré prejazdy zákrutami a časy na dráhach. A rovnaký je aj Eclipse Cross PHEV. Je to auto, ktorého hlavnou devízou je, že keď jazdíte po mačacích hlavách v meste, vaša chrbtica nemá tendenciu rozpadnúť sa na súčiastky. Namiesto toho si len s úsmevom užívate jazdu. My sa už tešíme na jeho redakčný test.

Základná cena modelu – Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: 36 490 €
Záruka: štandardne 5 rokov alebo 100 000 km / záruka na batériu 8 rokov alebo 160 000 km
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:atmosférický benzínový
s viacbodovým vstrekovaním, elektromotor, elektromotor
Zdvihový objem [cm3]:2360
elektromotor 60 kW
elektromotor 70 kW
Najvyšší výkon spaľovacieho motora [kW (k)/ot./min.]:72 (98) / 4000
Najvyšší výkon elektrického motora [kW (k)]:60 (82)
70 (95)
Najvyšší výkon sústavy [kW(k)]138 (188)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:162
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,9
Čisto elektrický dojazd WLTP [km]:57
Spotreba WLTP - kombi [l/100 km]:2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:471
Objem nádrže [l]:43
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1 985
Rozmer pneumatík:225 / 55 R18
Dĺžka [mm]:4545
Šírka [mm]:1805
Výška [mm]:1685
Rázvor [mm]:2670
Mrkni naše nové video: