Len nedávno sme boli svedkami premiéry úplne nového Range Roveru od spoločnosti Land Rover, čiže premiéra dynamickejšie strihnutého Range Roveru Sport už bola prakticky na spadnutie. No, tak už je spadnuté.
Range Rover Sport čerpá inšpiráciu z bežného Range Roveru, ktorý v novej generácii dostal zahladené kľučky dverí a jemnejšie línie, ale tu sa priama podobnosť končí.
Nová tvár
Land Rover Range Rover Sport (skvelé meno, však?) totiž dostal samostatnú siluetu a prednú či zadnú časť. Denné svetlá modelu Sport sú najtenšie, aké kedy Land Rover použil v sériovom vozidle. Výsledok snaženia dizajnérov je však naozaj krásny minimálne v aerodynamickom tuneli: SUV má koeficient odporu vzduchu 0,29.
Základom modelu Sport je platforma Land Rover MLA-Flex, ktorú nájdete aj pod Range Roverom 2022. To znamená, že Sport zdieľa veľa komponentov podvozku s “veľkým” Land Roverom, napríklad 7,3-stupňové riadenie všetkých kolies. Dynamické vzduchové odpruženie Land Roveru je taktiež štandardom pre celý rad Sport.
Hromobitie pod kapotou
Land Rover ponúka nový Sport s dvojicou mild-hybridných preplňovaných 3,0-litrových radových šesťvalcových motorov, z ktorých v Európe uvidíme ten silnejší. Má výkon 264 kilowattov (360 koní) a krútiaci moment 500 newtonmetrov vo variante P360, vo variante P400 SE sa zvyšuje na 294 kW (400 k) a 550 Nm.
Nad všetkými šesťvalcami však stojí model P440e, plug-in hybrid s 3,0-litrovým turbom. Tento model poskytuje kombinovaný výkon 323 kW (440 k) a krútiaci moment 839 Nm. Land Rover hovorí, že PHEV ponúkne odhadovaný dojazd až 77 kilometrov na čisto elektrický pohon vďaka svojmu 105-kilowattovému elektromotoru a 31,8-kilowatthodinovej batérii. Plug-in dokáže vyhupnúť na 100 kilometrov za hodinu za 5,5 sekundy.
No Diom v ponuke motorov bude tradične osemvalec, teda model P530. Je vybavený dvoma turbodúchadlami preplňovaným 4,4-litrovým motorom V8 s výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 750 Nm. Najrýchlejší variant SUV dosiahne stovku za 4,3 sekundy so zapnutým systémom Dynamic Launch.
Každý motor je spárovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, do ponuky sa dostanú aj šesťvalcové mild-hybridné dieselové jednotky D250, D300 a D350 s výkonom odpovedajúcim značeniu. Čisto elektrický variant príde v roku 2024 spolu s plne elektrickým Range Roverom.
Koľko reproduktorov je veľa?
Nový Sport preberá usporiadanie interiéru z Range Roveru aktuálneho modelového roku, no sú medzi nimi určité rozdiely. Obrazovka infotainmentu Sport, plávajúci zakrivený displej s vysokým rozlíšením, je umiestnená pod uhlom tesne nad premiestneným IP zásobníkom a stredovou konzolou. Na 13,1-palcovej obrazovke vidno softvér infotainmentu Land Rover Pivi Pro.
Pred vodičom sa nachádza 13,7-palcový interaktívny displej vodiča. Apple CarPlay a Android Auto, oba bezdrôtové, sú štandardom, podobne aj 15-wattové bezdrôtové nabíjanie. Architektúra elektrických vozidiel Land Rover 2.0 umožňuje spoločnosti aktualizovať 63 elektronických modulov prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií. Zvuk pochádza od spoločnosti Meridian so špičkovým zvukovým systémom Meridian Signature Sound System s 29 reproduktormi.