Peugeot 508 SW: Z francúzskeho kombi nám popadajú sánky

1499

Po predstavení nového sedanu prichádzajú Francúzi s ďalším podareným dizajnom. Peugeot 508 SW je kombi s nízkou siluetou, hromadou priestoru, bezpečnosťou a výkonom, ktorú Peugeot stavia na vrchol svojej ponuky.

Segment D, do ktorého patria najväčšie sedany z ponúk mnohých značiek, vypĺňa trh o rozmere 1,4 milióna vozidiel v Európe. Peugeot chce samozrejme kus z tohto koláča a snaží sa ho získať “objektom túžby”, ktorý by polámal dnešné stereotypy, ktoré ovládajú dnešný automobilový dizajn.

Úchvatný dizajn

“[SW] bolo dizajnované a vyvíjané popri sedane. Nové kombi od Peugeotu zahŕňa kvalitatívne prvky, no odlišuje sa športovým postojom a dizajnérskymi drobnosťami, ktoré sú absolútne nové pre v rámci mainstreamových automobiliek. (508 SW) je úžasným objektom túžby, ktorý vyjadruje svoje jasné stanovisko vychádzajúce z jeho ambícií”, tvrdí šéf dizajnérov značky Peugeot Gilles Vidal.

Peugeot tým pádom hrá silnou dizajnérskou kartou. Nová generácia SW je o 6 cm nižšia ako predošlá a meria len 1,42 metra na výšku. Má dĺžku 4,78 metra a príde s totálnou bombou, BEZRÁMOVÝMI sklami na dverách! Každopádne, Peugeot skloňuje v tlačovej správe maskulinitu llínií, športový dizajn, 3D LED svetlá a historickú spojitosť medzi 508 SW a nezničiteľným kombi pre Afriku, Peugeotom 504. Dobré čítanie.

Praktickosť a nekonvenčnosť

Kombi bez praktického ducha by nemalo vychádzať na cesty. Veľkosť batožinového priestoru je na úrovni 530 litrov a so zadnými sedadlami sklopenými do roviny, celých 1780 litrov. Peugeot uvádza, že zadné sedadlá delené v pomere 2/3 ku 1/3 je možné sklopiť prakticky do roviny, vďaka tlačidlám umiestneným na bočných stenách kufra.

V interiéri nechýba známy peugeoťácky i-Cockpit, typicky malý volant známy zo všetkých posledných modelov značky a materiály, ktoré mažú hranicu medzi prémiovým segmentom a modelmi strednej triedy. Taktiež nebude chýbať ozvučenie z dielne francúzskej Hi-Fi značky FOCAL s desiatimi reproduktormi.

Nekonečná bezpečnosť

Systém nočného videnia, adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a automatickým rozjazdom v zápche, systém udržiavania jazdného pruhu, plne automatický parkovací asistent (k dispozícii len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou), Full LED svetlá s funkciou natáčania do zákrut a systém Permanent ARS (Adaptive Rear Light System). V tomto momente ešte nekončíme. Peugeot do novinky pridáva ďalšie systémy.

Konkrétne, systém aktívneho brzdenia, aktívne udržiavanie jazdného pruhu, systém sledovania pozornosti vodiča, automatické zapínanie diaľkových svetiel, rozpoznávanie rýchlostných limitov, rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek, monitorovanie mŕtveho uhla. Toto všetko bude k dispozícii v novej vlajkovej lodi francúzskej značky. Ktoré z týchto systémov budú za príplatok a ktoré v štandardnej výbave ešte doposiaľ netušíme.

Technika a motory

Nové kombi stojí na platforme EMP2, ktorá zráža hmotnosť vozidla o približne 70 kilogramov oproti jeho predchodcovi. Do nového modelového radu 508 príde 8-stupňová automatická prevodovka EAT8 s elektrickou radiacou pákou (nech je to čokoľvek) a funkciou one-touch control.

Motory:
Benzínové jednotky (1,6 litrové štvorvalce)
PureTech 180 S&S EAT8 – Výkon 180 koní s prevodovkou EAT8
PureTech 225 S&S EAT8 – Výkon 225 koní s prevodovkou EAT8

Naftové motory (1,5l a 2,0l štvorvalce)
BlueHDi 130 S&S BVM6 – Výkon 130 koní s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou
BlueHDi 130 S&S EAT8  – Výkon 130 koní s prevodovkou EAT8
BlueHDi 160 S&S EAT8  – Výkon 160 koní s prevodovkou EAT8
BlueHDi 180 S&S EAT8  – Výkon 180 koní s prevodovkou EAT8

Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro6.d temp a ich produkcia CO2 je najlepšou vo svojich triedach. Automatická prevodovka podporuje pri motoroch PureTech funkciu plachtenia v rýchlosti od 25 do 130 km/h. V druhej polovici roku 2019 prinesie Peugeot verzie PHEV (Plug-In Hybrid Vehicle).