Pandémia zrýchlila digitalizáciu aj v Allianz – SP

384
Zdroj: Adobestock

Inovatívne digitálne riešenia, online kontakt s poisťovňou a bezpapierová komunikácia sú už niekoľko rokov jednou z priorít Allianz – Slovenskej poisťovne. Nikdy však nemali taký význam ako v súčasnosti. Pandémia potvrdila dôležitosť digitalizácie, otvorila nové možnosti a urýchlila viaceré, už naštartované či plánované procesy.

Nové digitálne služby a riešenia prinášame nielen v rýchlej reakcii na koronakrízu, ale dlhodobo a postupne vo všetkých oblastiach, kde to dáva zmysel a vytvára pridanú hodnotu. Chceme klientom ponúkať riešenia, ktoré sú jednoduché a intuitívne. Počas pandémie sme digitalizovali a zjednodušili činnosti a procesy, ktoré boli viazané na prácu z kancelárie, alebo si  vyžadovali prácu s papierovými dokumentmi,“ vysvetľuje riaditeľ odboru organizačného riadenia Allianz – SP Milan Belica.

Sledujte škodu podobne ako zásielku

Akúkoľvek poistnú udalosť môžu klienti Allianz – SP už niekoľko rokov sledovať online. Navyše, motoristi môžu už takmer rok používať unikátny digitálny nástroj na sledovanie škôd – online sprievodcu škodou. Vďaka nemu sledujete škodu v havarijnom a povinnom zmluvnom poistení podobne ako doručovanie svojej zásielky. Notifikácie klientovi približujú, čo sa aktuálne deje s jeho škodou, aké doklady je potrebné dodať, a to je tiež možné prostredníctvom sprievodcu. Najbližšie budú môcť svoju škodu sledovať rovnakým spôsobom aj klienti v privátnom majetkovom poistení.

Komunikujte bezpapierovo

Väčšinu poistných produktov môžu klienti uzatvoriť bez návštevy obchodníka či pobočky, bezpečne, online z pohodlia domova. Ide o produkty ako poistenie majetku, vozidla, cestovné poistenie, poistenie zodpovednosti či poistenie do hôr. „S uzatvorením nového poistenia je spojená aj dohoda o elektronickej komunikácii, ktorú v Allianz – SP máme už od roku 2012. Aktuálne komunikujeme elektronicky, teda prostredníctvom emailu a telefonicky, s tretinou všetkých našich klientov. Pri nových poistných zmluvách majú elektronickú komunikáciu od tohto roku už takmer všetci naši retailoví klienti,“ vysvetľuje M. Belica. Prostredníctvom klientskeho portálu Allianz Konto majú klienti prehľad o všetkých svojich poistných zmluvách, riešení poistných udalostí, predpisoch poistného, môžu urobiť zmenu svojich osobných údajov. Portál je postupne rozširovaný o ďalšie užitočné funkcie.

Akceptácia zmluvy online súhlasom či zaplatením

Pri väčšine produktov majú klienti možnosť akceptovať poistnú zmluvu zaplatením. Poistné môžu zaplatiť online prostredníctvom platobnej brány s možnosťou platby kartou, prostredníctvom internet bankingu alebo Pay by Square. Klienti majú k dispozícií aj ďalšiu možnosť elektronického podpisu návrhu zmluvy, a to vďaka elektronickému súhlasu, bez nutnosti vytlačenia zmluvy. Klient návrh zmluvy zaslanej emailom akceptuje zadaním kódu, ktorý mu poisťovňa pošle sms-kou. Akceptovať poistnú zmluvu online je v Allianz – SP možné pri životnom a privátnom majetkovom poistení a najnovšie aj pri poistení vozidla.

Plne digitálna poisťovňa

Postupným uvádzaním inovatívnych riešení, ktoré sú pre klientov jednoduché a intuitívne, sa Allianz – SP chce do konca roka 2021 stať plne digitálnou poisťovňou. „Digitalizácia pre nás znamená zjednodušovanie procesov, pričom nám stále záleží na prirodzenej ľudskej komunikácii, ktorú budeme aj naďalej rozvíjať,“ uzatvára M. Belica.

NEPREHLIADNITE: