Renault Kadjar je francúzske SUV segmentu C, resp. nižšej strednej triedy. Na dĺžku meria 4,45 m, na šírku 1,84 m a do výšky má 1,6 metra. Svetlosť podvozka je na hodnote 190 mm a nájazdový/výjazdový uhol je 18°, resp. 25°. Zároveň sa bude dodávať aj s pohonom oboch náprav.
Familiárny vzhľad
Pokiaľ ide o dizajn, nové kompaktné SUV vyzerá veľmi sviežo a pôsobí príjemným estetickým dojmom. Výrobca tvrdí, že je inšpirovaný konceptmi Captur a DeZir. Spredu však vidieť línie vlajkovej lode Espace a v zadných partiách zas pripomína Clio. Dizajnéri odviedli dobrú prácu, voz si nemôžete pomýliť s iným modelom, ale zas jasne spadá pod značku Renault.
Motory sú tajomstvom
O motorizáciách sa v tlačových materiáloch nespomína nič, no nakoľko pôjde o francúzskeho brata Nissanu Qashqai, očakávajú sa aj rovnaké pohonné jednotky. Na strane benzínovej by teda mali stáť 1.2 a 1.6 TCe, na strane naftovej by mali figurovať motory 1.5 a 1.6 dCi. Výkonové spektrum by malo siahať od 110 po 160 koní. Bude si možné dokúpiť i štvorkolku, ktorá funguje v troch módoch – Auto, Lock a 2WD. Čisté predokolky dostanú kit Extended Grip pre zlepšenie prejazdnosti terénom, ktorý obdržal neskôr aj Captur.
Interiér a praktickosť
Palubná doska so stredovým panelom nesú nové tvary. Volant je prakticky prebraný z nového Espacu, štít palubovky a budíky sú na tom podobne . Veľmi pekná je radiaca páka manuálnej prevodovky (EDC sa má objaviť tiež) a zaujímavým prvkom je pevné madlo s koženým poťahom po pravej strane radiacej páky. Podobne to ma vyriešené Jaguar F-Type. Že by bol Renault Kadjar schopný v ťažšom teréne, kde to nadhadzuje?
Objem batožinového priestoru má byť 472 litrov s prítomnou dvojitou podlahou. Z kufra bude zároveň možné systémom Easy Estate automaticky sklopiť zadné sedačky, ktoré sú delené v pomere 60:40. Rovnako aj spolujazdcovo sedadlo bude možné sklopiť dopredu, čím vznikne poriadne dlhý prepravný priestor. V kabíne sa navyše nachádza dodatočných 30 litrov odkladacích priestorov.
Bohatá výbava
Do Kadjaru si bude možné objednať množstvo komfortných prvkov a asistenčných systémov. Najnovšia generácia infotainmentu, R-Link 2, prichádza ako štandard. Jeho súčasťou je rozoznávanie hlasu na ovládanie navigácie, telefónu, rádia a aplikácii. Významným prvkom príplatkovej výbavy budú full-LED svetlá, v základe sú len denné svetlo emitujúce diódy. Zákazník tiež môže mať automatické krízové brzdenie, asistenta pri opustení jazdného pruhu, rozoznávanie dopravných značiek a zadnú parkovaciu kameru.
Nový Renault Kadjar si svoju živú premiéru odbije 5. marca vo Švajčiarsku na ženevskom autosalóne, na trh sa dostane v lete.
Výplň medzi Capturom a Koleosom bude tvoriť úplne nový Renault Kadjar, ktorý sa verejnosti predstaví naživo o mesiac v Ženeve.