Ford sa poriadne vyhecoval a predstavuje jedno auto za druhým. Nový Focus sa zmenil naozaj výrazne. Po každej stránke.
Ford Focus je jedným z najznámejších automobilov nižšej strednej triedy. I keď v rámci predajnosti nepatrí medzi absolútnych víťazov, jeho meno je ikonou a zárukou výborných jazdných vlastností. S modernizáciou sa však všetko môže zmeniť.
Exteriér
Zmenu výzoru je vidieť prakticky ihneď. Predná maska je väčšia a zmenila sa aj poloha modrého oválu. Auto vyzerá podstatne dominantnejšie a masívne čierne elementy v nárazníku dodávajú športový pocit. LED svetlomety sú nové a sú štandardom. Navyše, priamo v hlavnom svetlomete sa nachádzajú zabudované hmlovky, čo je doslova unikátnym riešením, ktoré zjednodušuje celkový dizajn. Spredu vyzerá auto dokonalo, máme však jednu výhradu. Vyzerá akosi povedome.
Zozadu sa zmeny udiali tiež. Auto dostalo poriadnu dávku testosterónu a línie, ktoré boli v novej generácii výrazne zmenené, vo facelifte ešte viac zaostrili. Rozdiely v dizajne sa udejú aj naprieč výbavovými stupňami, ktoré automobilka ponúkne. Verzia ST-Line sa bude Focusovať (hehe, vtip) hlavne na ostré a športovo pôsobiace črty, zatiaľ, čo verzia Active bude orientovaná na zákazníka túžiaceho po väčších možnostiach prejazdnosti. Titanium bude ležať niekde medzi nimi.
PREČÍTAJTE SI TIEŽ: Talianskej šoférke namerali 703 km/h vo Forde Focus. Pokutu musí zaplatiť!
Interiér
V interiéri sa udiali zmeny najmä na poli technológií. Prehliadnuť sa však nedá obrovský displej multimédii s ulopriečkou 13,2 palca. To je asi iba o palec menej, ako má hárok A4! Novinkou je aj systém za touto obrazovkou. Ide o novú verziu fordovského infotainmentu, Sync 4. Ford pritom vsádza na maximálnu intuitívnosť. Ku každému pokynu sa vraj dostanete maximálne na dve kliknutia. Chýbať nebude ani Apple CarPlay či Android Auto.
Na palube bude aj aplikácia FordPass, ktorú značka inštaluje do všetkých nových modelov. Vo Focuse budú dostupné funckie ako kontrola stavu vozidla či štartovanie na diaľku. Adaptívny tempomat bude vo Focuse fungovať až do 200 km/h.
Motory
Spolu s modernizovaným Focusom príde aj rozšírená elektrifikácia v portfóliu motorov. Automobilka ponúkne 1-litrový EcoBoost s mild-hybridným systémom, ktorý poskytne celkový výkon 125 a 155 koní so spotrebou 5,1 l/100 km. Ak nie ste fanúšikmi hybridov, 1-litrový EcoBoost bude dostupný aj v nehybridnej preplňovanej konfigurácii s výkonmi 100 a 125 koní.
Dostupné budú bez pochyby aj naftové motorizácie. Tie bude zastupovať 1,5-litrový dieselový motor EcoBlue, ktorý ponúkne dve úrovne výkonu. Slabšia poskytne 95 koní a silnejšia 120 koní. Spotreba by sa pritom mala pohybovať na úrovni okolo 4 l/100 km.
Bude aj ST
Ford Focus ST bude kraľovať celému portfóliu. Prakticky najostrejší európsky Ford (áno, vieme, že Ford u nás predáva aj Mustangy) ostane aj po modernizácii. Dostupný bude v karosérii hatchback i kombi a jeho vývoj mala na starosti divízia Ford Performance. Úplnou novinkou budú prepracované športové sedadlá s certifikátom AGR (kampaň za zdravý chrbát).
Pod kapotou bude 2,3-litrový benzínový EcoBoost s rovnakými špecifikáciami ako pred modernizáciou. Ponúka výkon 280 koní a krútiaci moment 420 Nm. Nechýbať bude ani elektrický samosvorný diferenciál či voliteľný systém nepretržitého riadenia tlmenia.