Nová Trieda S dostane úplne dotykový interiér! Všetky sedadlá si budú rovné

4201

Áno, Mercedes-Benz Triedy S môže byť v rámci kategórie tou konzervatívnejšou voľbou. Vyzerá to však, že dvom inováciám sa v nových autách predsa nevyhneme: Dotykovým obrazovkám a postupnej elektrifikácii pohonov. Minimálne v tom prvom prinesie nová vlajková loď Mercedesu podstatnú zmenu.

V Triede S, najmä na jej hlavných trhoch v Číne a USA, sedávajú šéfovia často vzadu. Z tohto dôvodu sa Mercedes-Benz sústredil pri novej vlajkovej lodi dôsledne na oblasť zadných sedadiel.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Dve vpredu, tri vzadu

Dôkazom toho je, že cestujúci na zadných sedadlách môžu zažiť rovnako rozsiahlu ponuku funkcií infotainmentu a komfortu ako vodič a spolujazdec. Cestujúci na zadných sedadlách majú k dispozícii až tri dotykové obrazovky a množstvo intuitívnych možností ovládania, ako napríklad interiérového asistenta MBUX alebo hlasového asistenta Hey Mercedes (Ahoj, Mercedes).

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes tvrdí, že žiadna inovácia posledných rokov ešte neuľahčila obsluhu vozidla tak radikálne ako MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Tak dobre. S novou Triedou S prichádza druhá generácia tohto systému, ktorý sa dokáže učiť a ktorý bol predstavený v roku 2018. Interiér bude ešte digitálnejší a inteligentnejší, pretože hardvér a softvér urobili obrovský posun vpred.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Jemné zobrazenia majú uľahčiť ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií až na piatich veľkých obrazovkách, ktoré sčasti disponujú technológiou OLED. V prípade MBUX sa dôraz kladie na človeka. Výrazne sa rozšírili aj možnosti personalizácie a intuitívneho ovládania. Platí to pre oblasť zadných sedadiel, ale aj pre vodiča: nový 3D displej vodiča tak napríklad umožňuje priestorové vnímanie scény stlačením jedného tlačidla. Ako to bude vyzerať v praxi, ešte uvidíme. Dúfajme, že v čo najskutočnejšom 3D.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes vás počuje

Hlasový asistent Hey Mercedes (Ahoj, Mercedes) je ešte schopnejší viesť dialógy. Určité úkony tak možno vyvolať aj bez aktivačného zvolania Hey Mercedes. Medzi tieto úkony patrí napríklad prijatie hovoru alebo zobrazenie navigačnej mapy. Hey Mercedes teraz tiež vysvetľuje, kde sa nachádza lekárnička alebo ako si prepojiť smartfón cez Bluetooth.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Okrem klasického zadania kódu PIN zabezpečuje vysoký stupeň bezpečnosti aj nový postup autentifikácie. Kombinujú sa pri ňom odtlačky prstov, rozpoznávanie tváre a reči. Umožňuje vyvolanie individuálnych nastavení a zabezpečenie digitálnych platobných operácií z vozidla.

Jedinečnosťou systému MBUX je však predovšetkým jeho prepojenie s najrozličnejšími systémami a údajmi zo snímačov vozidla. Funkcia výstrahy pri vystupovaní v Triede S tak pomocou kamier dokáže rozpoznať, že niekto chce opustiť vozidlo. Ak sa v mŕtvom uhle približuje iný účastník cestnej premávky, aktívne náladové osvetlenie bude plniť funkciu výstrahy pri vystupovaní a bude blikať načerveno. Interiérový asistent MBUX skontroluje, či je detská sedačka na mieste spolujazdca pripútaná. Pod dohľadom je aj pozornosť vodiča. V prípade príznakov mikrospánku vodiča upozorní systém Attention Assist.

NEPREHLIADNITE: