Nová Škoda Superb bola oficiálne odhalená

981

Už samotná Škoda sa nevedela dočkať, kedy nám nový Superb odhalí a posledné týždne nás stále lákala novými a novými fotografiami a informáciami. Dnes je však po dlhom čakaní predstavený a naživo pózuje vo Fóre Karlín v Prahe.

Familiárny, ale predsa nový dizajn
Pokiaľ ide o štýl exteriéru nového Superbu, svojimi črtami perfektne zapadá do portfólia značky medzi svojich menších kolegov. Vidieť na ňom podstatný vplyv štúdie VisionC, ktorá akoby bola premodelovaná na produkčný model v podobe tretieho Superbu.

Oproti svojmu predchodcovi pôsobí novinka majestátnejšie, širšie a vďaka väčšiemu množstvu hrán na karosérii aj podstatne agresívnejšie. Z profilu si môžeme všimnúť relatívne krátky predný previs a dlhý rázvor. Zadná časť je pomerne jednoduchá s množstvom oblín, zaujímavosťou sú plne LED svetlá.

Priestranný interiér je ešte priestrannejší
Najzásadnejšou zmenou oproti Superbu II je nárast rázvoru náprav. Ten je väčší až o 80 mm, čo sa v pozitívnom zmysle odrazilo na priestrannosti kabíny. Pred kolenami zadných pasažierov je totiž až 157 mm miesta navyše, pričom od sedáku nahor je to až 980 mm. Navyše je interiér zároveň aj širší, prední pasažieri dostali o 39 mm viac miesta, tí zadní až 69 mm vo výške lakťov. Ako je už zvykom, kufor tradične narástol, v tomto prípade o 30 čísel na hodnotu 625 litrov.

Osem motorizácii
Nová Škoda Superb sa na trh dostane s ôsmimi rôznymi motormi, piatimi benzínovými a tromi naftovými. Ich objemy výrobca presne nešpecifikoval, no pravdepodobne pôjde o zážihové agregáty 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI a vznetové 1.6 TDI a 2.0 TDI. Výkonové spektrum pokryje hodnoty v rozsahu od 125 až po 280 konských síl.

Nové motory sú údajne až o 30 % úspornejšie, čo má na svedomí o 75 kg nižšia váha, lepšia aerodynamika, štandardný štart/stop systém a rekuperácia brzdnej energie. Taký variant GreenLine má na stovku kilometrov potrebovať len 3,7 litra paliva.

Okrem základnej benzínovej motorizácie sú pre všetky motory dostupné prevodovky DSG, pričom pohon 4×4 využívajúci Haldex 5 taktiež nebude chýbať.

Elektronická asistencia
Ponuka asistenčných systémov bude veľmi bohatá, všetko, samozrejme, závisí od cifier na konte zákazníka. Patrí sem napr. najnovšia generácia automatického parkovania a výjazdu Park Assist, sledovanie mŕtvych uhlov Blind Spot Detect, monitorovanie vozidiel za autom pri výjazde z parkovacieho miesta Rear Traffic Alert či asistent v dopravnej zápche Traffic Jam Assist.

Vo výbave tiež možno mať Front Assist s krízovým brzdením, sledovanie jazdných pruhov Lane Assist, rozpoznávanie dopravných značiek, Emergency Assist, ktorý dokáže voz zabrzdiť do úplného zastavenia, ak vodič nereaguje na varovania alebo aj Driver Alert, ktorý sleduje bdelosť vodiča.

Komfort a výbava
Horúcou novinkou pre Superb sú adaptívne tlmiče DCC s voľbou jazdného režimu. Takisto sa objaví trojzónová klimatizácia, elektricky ovládaná panoramatická strecha, nezávislé kúrenie, vyhrievané sedadlá, predné sklo a dokonca aj trysky ostrekovačov. Elektricky ovládané piate dvere sú taktiež samozrejmosťou, Škoda navyše ukryla dážniky do oboch zadných dvier.

Základom je osvetlenie za pomoci halogénových žiaroviek a denného LED svietenia, za príplatok je možné mať aj bi-xenóny. Klasickú ručnú brzdu vystriedala elektronická a na zozname príplatkovej výbavy sa budú nachádzať až štyri infotainmentové systémy, dokonca aj s vysokorýchlostným internetom. Zaujímavosťou je až 29 Simply Clever riešení, z ktorých 23 je nových pre Superb a 10 všeobecne pre Škodu.

Vlajková loď tretej generácie automobilky z Mladej Boleslavi je konečne vonku a vyzerá veľmi dobre. Ponúkne viac priestoru, inovované motory a mnoho asistenčných systémov.