Nová Škoda Octavia: Toto je ona! Prinesie novú techniku a interiér

8600

Ako každý rok, v ktorom má prísť na trh nová Octavia, je internet už týždne vopred zaplavený zaručenými informáciami, prvými fotografiami a vlnou pasívneho odporu voči všetkému novému. Traste sa: je tu nového naozaj dosť. A to je dobre!

Áno, práve v týchto momentoch sa nám mala predstaviť Škoda Octavia Combi novej generácie. Prečo zrovna kombík? Dôvod je jednoduchý – premiéra Volkswagenu Golf 8. generácie sa udiala len nedávno a koncern Volkswagen chcel tieto dve udalosti odlíšiť.

Ale nakoniec je to celé inak a poznáme aj podobu liftbacku! Poďme sa teda pozrieť, čo nová generácia priniesla!

Väčšia a priestrannejšia

Nová OCTAVIA opäť narástla a vďaka novému dizajnovému jazyku a novým proporciám pôsobí ešte emotívnejšie a dynamickejšie ako úspešná tretia generácia. Nová Octavia je s 4 689 mm o 19 mm dlhšia než jej predchodkyňa, nová Octavia Combi je dlhšia o 22 mm. Šírka narástla o 15 mm. Objem najväčšieho batožinového priestoru vo svojej triede narástol pri Octavii Combi o 30 l na 640 l. Batožinový priestor modelu Octavia má 600 l, teda o 10 l viac ako pri predchádzajúcej generácii. Predná časť vozidla je úplne nová.

Je tu nový nárazník s nižšie položenými prednými svetlometmi so štandardne dodávanými LED stretávacími, diaľkovými svetlami a svetlami pre denné svietenie. LED technológiu využívajú aj spätné, brzdové a zadné hmlové svetlá. Pretiahnutú siluetu kombíka zvýrazňuje novo tvarovaný, plochý strešný nosič. Až devätnásťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny určené pre všetky varianty vozidla mu dodávajú dynamický vzhľad. Po novom sú ponúkané farby karosérie čierna Crystal, modrá Lava a modrá Titan. Paket Chrom je súčasťou výbavového stupňa Style.

Vnútri totálne po novom

Áno, je to pravda, vnútri sme sa dočkali dvojramenného volantu, ktorý bude mnohým určite pripomínať Mercedes-Benz triedy S. Má úplne nové tlačidlá, ktoré môžu mať až 14 rôznych funkcií. Trojramenný volant je však na želanie dostupný tiež.

Škoda Octavia AUTOGRÁTIS

Nový dizajn má prístrojová doska, ktorá tvarovo nenápadne kopíruje tvar masky chladiča. V spodnej časti nadväzuje nová stredová konzola, ktorá sa vyznačuje elegantným a veľmi čistým dizajnom. Tlačidlá priamej voľby pre dôležité funkcie vozidla, ako napríklad voľba jazdného režimu Driving Mode Select alebo parkovací asistent, boli presunuté hore pod centrálnu multifunkčnú obrazovku.

Škoda Octavia AUTOGRÁTIS

Základ infotainmentu tvorí systém Swing, ktorý ponúka 8,25″ dotykový displej, vyššie verzie budú fungovať s desaťpalcovým displejom. Octavia ponúkne až 5 USB-C portov.

Novinkou sú aj rozšírené možnosti ambientného LED osvetlenia či prítomnosť Head-Up displeja. Úplne nové budú aj ergonomické sedadlá na želanie.

Úplne nová technika

Vylepšené moderné motory TDI a TSI spoločne s vylepšenými aerodynamickými vlastnosťami znižujú emisie a spotrebu paliva. Vďaka novému radu úprav výfukových plynov SCR s dvoma katalyzátormi vypúšťajú motory novej generácie Evo až o 80% menej oxidov dusíka (NOx). Motory Evo tak majú technické predpoklady na to, aby spĺňali budúcu emisnú normu Euro 6d, podobne ako aj nový Golf.

Škoda Octavia AUTOGRÁTIS

Novinkou pre Škodovku sú tiež dva benzínové motory TSI novej generácie Evo s mild-hybridnou technológiou – 1,0 eTSI (81 kW) a 1,5 eTSI (110 kW). Octavia je tiež prvýkrát ponúkaná vo verzii s plug-in hybridným pohonom. Ide o známu kombináciu 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) a elektromotora s výkonom 75 kW pod názvom Octavia iV. Celkový systémový výkon činí 150 kW (204 k), maximálny krútiaci moment je 350 Nm. Plug-in hybridná verzia je vybavená šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Škoda Octavia AUTOGRÁTIS

Výkonové spektrum ponuky motorov siaha od 81 kW (110 k) až po 150 kW (204 k) a k dispozícii bude s manuálnou prevodovkou, automatom DSG, pohonom všetkých štyroch kolies a aj adaptívnym podvozkom DCC. Octavia G-TEC ponúka vďaka zásobníkom s kapacitou 17,7 kg zemného plynu dojazd až 523 km pri prevádzke na zemný plyn.

Novinkou je napríklad aj systém Shift-by-wire pri prevodovke DSG, kde už nemáte so skriňou mechanické spojenie. Radenie jednotlivých stupňov tak zostáva výlučne úlohou pádiel pod volantom.

Obrovská fotogaléria (64 fotografií)

To by bolo z premiéry tuzemského bestselleru nateraz všetko. Správu budeme priebežne aktualizovať!