Nová Kia Optima bola po prvýkrát ukázaná na autosalóne v New Yorku krátko po premiére konceptu Sportspace, ktorý bol akýmsi predobrazom toho, ako bude vyzerať. Inšpiráciu tam vidieť bolo, ale sériový model stratil niečo, čím bola štúdia výnimočná a doslova krásna. Našťastie pre nás, vo “Veľkom jablku” to bola americká verzia, ktorá sa od európskej špecifikácie z exteriérového hľadiska líši v niektorých krivkách.
V detailoch krajšia
I keď oficiálna fotogaléria postráda detailnejší pohľad hlavne na predné partie, je vidieť, že naša Optima bude krajšia. Svetlomety nemajú oranžovo odlíšené sklá smeroviek, šetrilo sa chrómom, ktorý dizajnu veľmi nepomáhal, a okrem rozdielne tvarovaného predného nárazníka sú tu zaujímavo uložené predné hmlovky. Z profilu sú oba typy rovnaké, zmizli však nie veľmi efektné chrómové kolesá. Mimochodom, k dispozícii budú disky s priemerom 16, 17 a 18 palcov. Smerujúc dozadu, tu naopak US verzia vyzerá o niečo lepšie. Chváli sa dvojicou výfukových zakončení po stranách a štýlovým difúzerom.
V reči vonkajších parametrov Optima medzigeneračne narástla do dĺžky o 10 mm (4855 mm), do šírky o 25 mm (1860 mm) a i do výšky o 10 mm (1465 mm). Rázvor náprav je dlhý 2805 mm a kufor pojme 510 litrov. Zaujímavosťou je 70-litrová palivová nádrž.
V Európe s nepreplňovaným benzínom
Optima zavíta do Európy s párom motorizácii. Objemovo menší bude naftový štvorvalec s 1,7 l Litrážou nejako neohúri, ale dokáže vyvinúť slušných 104 kW (141 k) a 340 Nm. Dodáva sa s manuálnou prevodovkou, za príplatok je sedemstupňová dvojspojka. S ňou je “nafťák” úspornejší o dve desatiny litra, inak skonzumuje 4,6 l/100 km.
V ponuke sa navyše objaví aj atmosférický benzínový dvojliter, ktorého prítomnosť v Európe je veľmi prekvapujúca vediac, že Amerika dostane 1,6 a 2,0-liter s preplňovaním. Akokoľvek, prirodzene plnený štvorvalec je naladený na 120 kW (163 k) a 196 Nm. Kombinuje sa s manuálnou alebo klasickou automatickou prevodovkou – obe so šiestimi stupňami. Na stovku kilometrov spotrebuje priemerne 7,4 l benzínu. Oba motory spĺňajú emisnú normu Euro 6.
Priestranejšia a tichšia
V súvislosti so zväčšenými vonkajšími dimenziami má nová Optima oplývať lepšou priestranosťou a vďaka lepšiemu odhlučneniu poskytne tiež tichšu prevádzku. Okrem príjemnejších mäkších materiálov sa tu nachádza aj 7- alebo 8-palcový displej infotainmentového systému, bezdrôtové nabíjanie telefónu a prémiový audio systém Harman Karbon s desiatimi reproduktormi.
Nová generácia Kie Optima príde na európsky trh v poslednom štvrťroku 2015. Na záver dodávame, že napriek šíriacim sa informáciám prvotne zavrhujúcich príchod kombi, v tlačovej správe vraví presný opak. Vraj môžeme očakávať karosársky variant inšpirovaný konceptom Sportspace. Tiež sa ráta s plug-in hybridom a športovou verziou sedanu (možno dvojlitrové turbo z konceptu).
Štvrtá generácia Kie Optima v európskej špecifikácii bola odhalená. Predávať sa začne ešte tento rok.