Nissan postupne stiahne z európskeho trhu naftové motory

86

Po Toyote prichádza na rad ďalšia japonská automobilka, ktorá sa obracia chrbtom k naftovým motorom. Tie má aj v prípade značky Nissan nahradiť rozrastajúca sa ponuka hybridov a elektromobilov.

Na rozdiel od Toyoty však Nissan neplánuje stiahnuť naftové motory z ponuky okamžite. Každý jeden naftový model nechá automobilka „dožiť“ svoj životný cyklus a následne ho nahradí generáciou s alternatívnym pohonom. Americký „dieselgate“ teda poriadne zamiešal kartami v automobilovom svete.

Nafta upadá

„Popri ostatných automobilových výrobcoch a priemyselných subjektoch vidíme znižujúcu sa tendenciu v záujme o naftové modely, no zároveň neočakávame, že by ich koniec prišiel z jedného dňa na druhý. Aktuálne si teda môžu byť zákazníci istí, že moderné naftové jednotky zostanú v ponuke modelov značky Nissan“, uviedla hovorkyňa automobilky Nissan pre agentúru Reuters.

Nissan Juke – ilustračný obrázok

Veľká Británia je druhým najväčším trhom pre naftové modely v Európe, no dopyt po nových naftových modeloch padol o tretinu v prvom kvartáli roku 2018. Predaje značky Nissan padli na ostrovoch až o 35%, aj napriek veľkému záujmu o elektromobily Leaf. V najbližších rokoch teda môžeme očakávať prílev nových modelov značky vybavených alternatívnymi druhmi pohonov.

Globálny trend

Úpadok predajov naftových modelov postupne narastá od prepuknutia škandálu „dieselgate“. K machináciám s výsledkami emisných testov sa postupne priznávajú ďalšie a ďalšie automobilky. To sa samozrejme odzrkadľuje aj ponukách automobiliek. O naftové motory neprišli len modely Toyota, no prichádzajú o ne aj dôležité modelové rady.

Populárny elektromobil Leaf nebude v budúcnosti jediným plne elektrickým modelom značky na trhu.

Naftové motory bude onedlho zložité nájsť v menších modeloch, akými sú napríklad Škoda Fabia. K postupnému koncu vývoja naftových motorov sa priznal napríklad aj taliansko-americký koncern FCA (Fiat-Chrysler Automobiles), či švédska značka Volvo, ktorá sa čím ďalej tým viac orientuje na elektrifikáciu svojich modelov. Tento rastúci trend bude rozhodne pokračovať, keďže niektoré krajiny západnej Európy alebo štát Kalifornia, chcú do roku 2040 kompletne zakázať predaj áut so spaľovacími motormi pod kapotou.

Zdroj: Nissan, carbuzz, fortune.com, carthrottle.com