Nissan Skyline GT-R: Fakt z neho spravili elektromobil?!

236

Na nedávnom autosalóne v Tokiu sa v stánku automobilky Nissan leskla nečakaná hviezda. Stál tam totiž ikonický model Skyline GT-R tretej generácie z roku 1989. Auto unikátne samo o sebe, ale v tomto prípade bolo prekvapenie dvojnásobné. Namiesto 2,6-litrového šesťvalca totiž na pohon slúžil elektromotor. 

Zaujímavé pritom je, že projekt R32 EV vznikol priamo pod krídlami Nissanu a pracovala na ňom skupina ľudí vedená technikom z divízie elektromobilov. Volá sa Ryozo Hiraku a je to bývalý majiteľ modelu R32 GT-R. Ak sa vám zdá jeho úsilie nezmyselné, tak o chvíľu možno zmeníte názor. 

Ušľachtilé ciele 

Skúsený odborník z prostredia automobilky sa totiž týmto projektom snažil naplniť hneď dva svoje ciele. Prvým cieľom bolo zistiť, či elektrická verzia slávneho automobilu dokáže jazdiť rovnako úžasne, ako pôvodná so spaľovacím motorom. Okrem toho chcel Ryozo Hiraku zabezpečiť zážitok z jazdy na Nissane Skyline GT-R aj mladej generácii, pre ktorú sa možno benzín stane v budúcnosti nedostupným. 

Spolu so svojím tímom teda z auta vybrali pôvodný šesťvalec, prevodovku a celé pohonné ústrojenstvo. Namiesto toho do legendy nainštalovali dva elektromotory, pričom oba disponujú výkonom 160 kW (218 k). Podarilo sa im dosiahnuť kombinovaný výkon až 320 kW (435 k) a najvyšší kombinovaný krútiaci moment 680 Nm. Negatívom je, že Nissan kvôli elektrickému pohonu pribral 367 kg. 

Batéria z pretekárskeho auta

Technici z Nissanu siahli do vlastnej kuchyne a do svojho projektu umiestnili 62 kWh batériu z pretekárskeho špeciálu Nissan Leaf Nismo. Kvôli pôvodnej koncepcii, ktorá nerátala s elektrickým pohonom museli akumulátor umiestniť na miesto zadných sedadiel. Výhodou je, že elektrická pohonná jednotka dokáže rozdeľovať výkon medzi nápravy rýchlejšie, než tomu bolo pri mechanickom riešení. 

Úpravou, samozrejme, prešiel aj podvozok, ktorý dostal športové odpruženie Nismo a tlmiče značky Öhlins. Celá brzdová sústava je potom prevzatá z Nissanu GT-R R35. V interiéri sú športové sedadlá značky Recaro, pribudli farebné displeje aj umelý zvuk simulujúci pôvodny šesťvalec. Tak čo, zviezli by ste sa?