Nasledujúca generácia Nissanu Leaf zaujme najmä dojazdom

692

Kľúčovým faktom pri výrobe a následnom predaji elektromobilu je jeho dojazd. Na revolúciu vo výdrži akumulátorov stále ľudstvo len čaká, no automobilky nelenia a snažia sa vyťažiť o niečo viac kilometrov dojazdu aspoň zvýšením kapacity, alebo naopak znížením spotreby.

Pomerne do zásadných zmien sa pustil Nissan pri modeli Leaf. Tento japonský elektromobil by so svojou druhou generáciou mal ponúknuť hneď niekoľko akumulátorov s rôznou kapacitou.

Isté náznaky sme mohli uzrieť už na vlaňajšom autosalóne v Tokiu, kde Nissan prezentoval koncept s akumulátormi, ktorých kapacita bola 60 kWh. Takáto kapacita by mala pri štandardnom elektromobile dodávať elektrický prúd do vzdialenosti až 500 – 550 km. Nie je náhodou, že práve spomínaný akumulátor by sa mal objaviť v druhej generácii Nissanu Leaf.

Nissan sa vo svojej akumulátorovej politike zjavne inšpiroval americkou Teslou. Zrejmé je to už teraz, kedy sa v ponuke modelu Leaf okrem základného akumulátora objavila už aj 30 kWh verzia. Ponuka by sa mala v najbližšej budúcnosti rozrásť ešte radikálnejšie.

Spoločnosť Nissan chce ponúkať hneď niekoľko verzií s rôzne veľkými akumulátormi a pochopiteľne aj rozdielnymi cenami. Vrcholom by mal byť práve model Leaf s dojazdom na úrovni spaľovacích motorov. Podotknúť treba ešte fakt, že nová generácia Nissanu Leaf dorazí na trh v roku 2018.

Japonská spoločnosť Nissan pracuje na novej generácii Nissanu Leaf. Dojazdom by mala dohnať spaľovacie motory.