Mitsubishi zverejnilo výsledky za prvých 9 mesiacov roka – ošiaľ v Taliansku a úspech Outlandera

1480

Mitsubishi Motors Europe predstavilo výsledky za 9 mesiacov kalendárneho roka 2019. Automobilka predala 134 886 vozidiel, čo predstavuje nárast o 7% oproti uplynulému obdobiu.

K predajným výsledkom Mitsubishi v tomto regióne* významne prispeli najmä dva nízkoemisné modely: Space Star / Mirage a Outlander PHEV, čo je 42,5% z celkového súhrnného objemu predaja.

Hviezdou je Outlander PHEV, Space Star stabilne vedie

1. Space Star/Mirage: Predaných 30 373 vozidiel (nárast o 12 %)
2. Outlander PHEV: Predaných 26 934 vozidiel (nárast o 78 %)
3. ASX (predchádzajúca verzia): Predaných 24 585 vozidiel (pokles o 7 %)
4. Eclipse Cross: Predaných 22 126 vozidiel (nárast o 8 %)
5. L200 (predchádzajúca verzia): Predaných 18 450 vozidiel (nárast o 12 %)

Mitsubishi OUTLANDER PHEV test AUTOGRATIS_7

Technologická vlajková loď Outlander PHEV okrem toho zostáva za prvých deväť mesiacov tohto kalendárneho roka aj naďalej najlepšie predávaným plug-in hybridom v Európe (naprieč všetkými značkami, všetkými automobilovými segmentami, všetkými typmi karosérie – zdroj: JATO – 12 najväčších trhov EÚ). Od svojej premiéry v októbri 2013 sa pre tento model v Európe rozhodlo celkom 151 735 zákazníkov.

Najväčší ošiaľ zažilo Taliansko

V sledovanom období sa ambície značky opierali o 32 európskych distribútorov* Mitsubishi Motors; tu je desiatka tých najväčších z nich:

1 – Nemecko: Predaných 41 930 vozidiel (+3 %)
2 – Veľká Británia: Predaných 22 625 vozidiel (-6 %)
3 – Španielsko: Predaných 11 969 vozidiel (+20 %)
4 – Taliansko: Predaných 7 342 vozidiel (+51 %)
5 – Francúzsko: Predaných 7 068 vozidiel (+40 %)
6 – Holandsko: Predaných 5 710 vozidiel (-3 %)
7 – Švédsko: Predaných 4 881 vozidiel (+31 %)
8 – Poľsko: Predaných 4 864 vozidiel (+21 %)
9 – Rakúsko: Predaných 4 286 vozidiel (-13 %)
10 – Nórsko: Predaných 4 200 vozidiel (+15 %)

Výzvy a príležitosti

Mitsubishi Motors Europe má radosť z výsledkov dosiahnutých za uplynulých 9 mesiacov, avšak je si plne vedomé náročného obchodného prostredia, ako uvádza Bernard Loire – prezident a generálny riaditeľ MME: “Mitsubishi Motors dnes na európskom trhu ťaží zo svojho jedinečného postavenia, ktoré stavia na spojení technológií SUV vozidiel a plug-in hybridného pohonu, povestnej kvality a technických schopností našich vozidiel, rovnako tak ako prezieravosti v oblasti emisných predpisov. Spoločne s Mitsubishi Motors Corporation (MMC), našimi európskymi distribútormi a naším tímom v MME nepochybne dokážeme tieto aktíva ďalej rozvíjať.”

Loire ďalej doplnil: “Sme si však plne vedomí toho, že sa obraciame v protivetre – danom vonkajšími faktormi, ktorým čelí celý automobilový priemysel, od vysokej volatility menových kurzov až po neistoty v politických a obchodných záležitostiach.”

Bernard Loire na záver okomentoval: “To je jeden z ďalších dôvodov, prečo sa v Európe držíme stratégie udržateľného rastu, t.j. rozvoj imidžu našej značky má vyššiu prioritu ako honba za objemami, čo dokladáme radom nových produktov, počnúc novými modelmi ASX a L200, ktoré práve teraz uvádzame na trhy naprieč celou Európou.”

*33 trhov / 32 distribútorov, s výnimkou Ruska / Ukrajiny, vrátane L200
** Údaje ACEA: predaje v Európskej únii – 9 mesiacov CY19

Zdroj: Mitsubishi Motors