Minuli sa im čísla: BMW Urban X má byť najmenším SUV značky a konkurentom pre Audi Q2

608

Stalo sa vám už niekedy, že sa vám jednoducho minuli čísla? BMW totiž už svoje najmenšie SUV pomenovalo X1. Onedlho má však značka v pláne predstaviť ešte menší crossover a nastáva problém. Desatinné hodnoty nie sú príliš elegantné. Novinka by teda mala poniesť názov BMW Urban X.

No ale teraz už koniec srandy s číslami. „Bavoráci“ totiž skutočne dokončujú plány týkajúce sa prípravy malého prémiového crossoveru do mesta. Je to aj z toho dôvodu, že zvýšené modely ako crossovery a SUV tvoria až 45% predajov značky.

Zdroj: AutoExpress

Ide o nárast 10% v porovnaní s minulým rokom. BMW Urban X sa má v budúcnosti postaviť do cesty modelom Audi Q2 alebo DS 3 Crossback. Na dĺžku má merať len niečo medzi 4,1 a 4,2 metrami.

Odvaha

Z fotiek je jasné, že BMW sa ani len náhodou neplánuje držať späť z hľadiska výstrednosti a výrazného dizajnu. Ľadvinky na prednej maske sú výrazné, zatiaľ čo sa predné LED svetlá zmršťujú do historicky najužších rozmerov. Novinka by mala stáť na platforme UKL2, ktorá je najmenšou ale zároveň najnovšou architektúrou koncernu BMW Group.

Najnovšiu interpretáciu platformy UKL2 na ktorej by mal stáť model Urban X využíva aj najnovšie BMW radu 1

Ide o evolučný vývoj podvozku ktorý je samozrejme pripravený na pohon predných kolies a v prvej podobe sme sa s ním mohli stretnúť už v roku 2014. Na staršom vyhotovení tejto platformy (UKL1) stoja napríklad tradičné modely MINI.

Volty a ampére

Platforma e už vopred prepravená na elektrifikáciu. BMW Urban X môže prísť na trh či už s pohonom MHEV a 48-voltovou rozvodovou sieťou, ako plug-in hybrid alebo v podobe elektromobilu s dojazdom do 400 km. Tam však teoretická variabilita pohonu novinky nekončí.

Vďaka platforme UKL2 bude novinka pripravená k aplikácii širokého množstva druhov pohonu. Podobne ako MPV radu 2 (225ix) by sa mohlo Urban X predstaviť ako hybrid do zásuvky

Ako v prípade pohonu plug-in hybrid tak aj v čisto elektrifikovanej forme by mohlo BMW Urban Cross disponovať pohonom všetkých kolies. Mohlo by dokonca využiť už existujúci pohon z MPV radu 2 Active Tourer vo vyhotovení 225xe. To by znamenalo, že sa pod kapotu nasťahuje 1,5-litrový benzínový trojvalec, ktorý by mal poháňať predné kolesá a o pohon zadnej nápravy by sa postaral elektromotor.

Nenásytný trh

Pre túto taktiku zo strany BMW je taktiež najlepší možný čas. Medzi rokmi 2011 a 2016 stúpli globálne predaje crossoverov z 950 000 na 4,45 milióna vozidiel. V budúcom roku sa očakáva nárast predajov až na úroveň 7,5 milióna kusov.

Audi je taktiež otvorené ešte menšiemu crossoveru, než je aktuálne ponúkaný model Q2. Mohol by poniesť logický názov Q1 Zdroj: Jonathan Machado

Audi dokonca flirtuje s myšlienkou predstavenia ešte menšieho crossoveru než je Q2. „Netvárte sa prekvapene, pokiaľ uvidíte toto auto na trhu o dva až tri roky. Jednoducho ním len rýchlo reagujeme na rastúci dopyt na trhu“, prezradil generálny riaditeľ Audi Bram Schot.

Zdroje: AutoExpress, Jonathan Machado, BMW