MINI predstavuje kabrio verziu JCW

701

Modely MINI sú populárne imidžové vozidlá, ktoré pútajú pozornosť aj bez agresívnejších nárazníkov. Existuje mnoho spôsobov, ako si to svoje odlíšiť od iného, pričom máte na výber nielen z mnohých pohonných jednotiek či exteriérových prvkov, ale aj karosárskych verzii.

Mohutný už od srdca
Jedna kombinácia tu ale doteraz chýbala: MINI John Cooper Works Convertible. Konkrétne teda kabriolet spriahnutý s najvýkonnejším motorom, ktorý sa do súčasného MINI montuje. Prv ho dostal len trojdverák, ale prišlo aj na kabrio.

V reči faktov ide o benzínový dvojlitrový turbom preplňovaný štvorvalec s maximálnym výkonom 170 kW (231 k) pri 5200 – 6000 ot./min a krútiacim momentom 320 Nm v rozmedzí 1250 – 4800 ot./min.

V meste najsvižnejší
Dané parametre naznačujú, že nadopovaný agregát bude zaberať ako malý vlak už tesne nad voľnobežnými otáčkami a poletí až k obmedzovaču otáčok ako nič. Ak si to neviete predstaviť, tak stačí jedno číslo: 6,6 s.

Samozrejme ide o čas zrýchlenia 0-100 km/h… s manuálnou skriňou. Avšak s automatom budete ešte o desatinu rýchlejší. Nie však s maximálnou rýchlosťou, tam prevodovka pre pohodlnejších zaostáva “až” o 2 km/h oproti 242 km/h s manuálom.

Čísla sú to zaujímavé, to je pravda. Ale keď sa začnete snažiť, nezruinuje ani vašu peňaženku. Popravde, vystačí si so 6,5 litrami na každú stovku kilometrov v priemernom cykle a s automatom aj napriek rovnakému počtu stupňov to má byť ešte o 0,6 l/100 km menej.

Teda to tvrdí výrobca.

Pripravený na hromy-blesky
Čím je auto výkonnejšie, tým účinnejšie by mali byť brzdy. Preto tento systém pochádzali priamo od firmy Brembo, pričom ide o športovú sadu bŕzd.

Je pravdou, že kabriolet je oproti hatchbacku dynamickými parametrami pozadu, ale má v jednej veci navrch. Dokáže zhodiť strechu, keď slnečné lúče vykuknúť spod oblakov.

Keď sa však mraky objavia, strechu natiahnete úplne automaticky za 18 sekúnd a v pohode aj pri prechádzaní križovatky do rýchlosti 30 km/h. A k tomu vaše JCW nebude vyzerať smiešne ani s natiahnutým soft-topom, nakoľko priam identicky pripomína hatchback.

Navyše ak chcete byť “cool”, čo s MINI určite chcete, priplaťte si za integrovanú grafiku na povrchu látkovej strechy v podobe Union Jack, teda zástavy Spojeného kráľovstva.

Štýlový kabriolet dostal najväčšiu možnú porciu koní a so strechou hore vyzerá takmer ako trojdverák.