Mercedes-Benz EQC: Ďalší elektrický crossover si to chce rozdať s Teslou X

1000
Zdroj: Mercedes-Benz
" "

Nemci sa budúcnosti rozhodne neboja a taktiež sa neboja Elona Muska. Mercedes-Benz EQC si to má rozdať s elektrickým crossoverom Tesla Model X. Excelovať má dojazdom a slušným výkonom či krútiacim momentom.

Nový Mercedes-Benz EQC, s predpokladaným elektrickým dojazdom vyše 450 km, príde na cesty ako prvý Mercedes-Benz produktovej a technologickej značky EQ (Electric Intelligence) v polovici roku 2019.

Valec

Mercedes-Benz uvádza, že medzi výstižné znaky nového EQC patrí okrem iného športová, pretiahnutá silueta, veľký čierny panel v prednej časti či svetelný vodič ako optické spojenie k dennému osvetleniu v tvare fakle, typickému pre Mercedes-Benz. Nebude chýbať aj úplne nový dizajn interiéru.

Taktiež nepôjde o žiadneho drobčeka. S dĺžkou 4 761 milimetrov je o celých 10,5 centimetra dlhší, než jeho klasický spaľovací braček GLC. Od GLC však nie je oveľa širší a ani vyšší, so šírkou 1 884 a výškou 1 624 milimetrov. Batožinový priestor ponúkne podľa výbavy približne 500 litrov objemu.

Štandard

Koncepčne EQC zodpovedá všetkým požiadavkám akumulátorového elektrického pohonu. Dvojnásobne odhlučnené kompaktné elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS) s náhonom na všetky kolesá, poskytuje vozidlu suverénne jazdné vlastnosti.

Predbežne udávaná kombinovaná spotreba (podľa NEDC) elektrickej energie dvoch asynchrónnych elektromotorov ústrojenstva je 22,2 kWh/100 km (pri nulových emisiách CO2).

Prvý elektromotor ústrojenstva, umiestnený na prednej náprave, je optimalizovaný pre slabé až stredne ťažké zaťaženie. Druhý, na zadnej, určuje dynamiku. Oba spoločne dosahujú celkový výkon 300 kW a maximálny krútiaci moment 765 Nm.

Značka verí v elektrický pohon

„S EQC ako prvým plno-elektrickým vozidlom kategórie SUV značky Mercedes-Benz meníme stratégiu. Elektrický pohon je dôležitým prvkom mobility budúcnosti. Preto investujeme v nasledujúcich rokoch viac ako desať miliárd eur do nových produktov EQ a viac ako jednu miliardu do výroby akumulátorov.“ Informuje Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars.

„Nový EQC je pravý Mercedes-Benz. Platí to najmä pre klasické atribúty ako kvalita, bezpečnosť a komfort. K tomu sa pridáva vysoká jazdná dynamika vďaka dvom elektromotorom na prednej a zadnej náprave s celkovým výkonom 300 kW a prevádzková stratégia na báze trasy na získanie suverénneho elektrického dojazdu.

EQC je členom rastúcej rodiny čisto elektricky poháňaných vozidiel značky Mercedes-Benz.“ Dopĺňa Ola Källenius, člen predstavenstva Daimleru zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.

Bežný deň

Lítium-iónový akumulátor vozidla EQC má kapacitu 80 kWh. Vozidlo je sériovo vybavené vodou chladenou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW a je tak pripravené na nabíjanie striedavým prúdom doma a na verejných nabíjacích staniciach. Až tri krát rýchlejšie ako z domovej zásuvky prebehne nabíjanie prostredníctvom wallboxu Mercedes-Benz.

A ešte rýchlejšie to pôjde cez nabíjanie jednosmerným prúdom – na EQC sériovo – napríklad cez CCS (Combined Charging Systems) v Európe a USA alebo CHAdeMO v Japonsku prípadne GB/T v Číne alebo na Slovensku. V závislosti od stavu nabitia sa EQC na zodpovedajúcej nabíjacej stanici nabíja s maximálnym výkonom až 110 kW. Čas nabíjania vtedy predstavuje približne 40 minút z 10 na 80 percent stavu nabitia (predbežný údaj).