Lotus Elise, Exige a Evora končia. Nahradí ich jeden model v troch verziách!

1551
Zdroj: Lotus Cars

Lotus poznáte, nie? Je to malá automobilka z anglického Hethelu, ktorá robí tak veľmi puritánske vozidlá, že sa do nich naučili montovať autorádiá až po roku 2000 a aj to za príplatok. Nie, žartujem. Lotusy skrátka patria k tomu najprecíznejšiemu, najľahšiemu a šoférsky najžiadúcejšiemu na svete. 

Problém je však v tom, že prakticky od uvedenia modelu Elise v roku 1996 recyklujú práve túto jednu platformu v mnohých prevedeniach.

Zdroj: Lotus Cars
Zdroj: Lotus Cars

Za ten čas sa dokázala ukázať v slušnom počte modelov: nielen v základnom Elise a silnejšom Exige, ale aj ako civilnejšia Evora či smiešne neúspešná Europa z roku 2005. A dokonca dala život aj Opelu Speedster!

Jeden za všetkých

Ak existuje nejaká automobilka, ktorá má podobný talent dlhoročne balansovať na hrane životnosti ako napríklad SNS, tak je to určite Lotus. Už takmer 30 rokov stabilne nízkych predajov vyústilo v niekoľko neuskutočnených “revolúcií” – napríklad ako tá v roku 2010, keď nám Lotus ukázal 5 nádherných koncepčných vozidiel, z ktorých za ostatných 11 rokov nevyrobil ani jedno.

Comeback v roku 2010 nevyšiel. Škoda.

Dnes sa však tieto časy konečne menia. Pod krídlami Geely nahrabala anglická manufaktúra dostatok peňazí na zabezpečenie úplne novej generácie svojich áut. Nahradená bude ako Evora, tak aj Elise a Exige. Tieto tri modely však budú pravdepodobne vychádzať z jedného vozidla, pričom zmeny budú najmä motorické a filozofické, vizuálne už menej.

Zdroj: Lotus Cars
Zdroj: Lotus Cars

Všetci na jedno kopyto

Z teaserového obrázku je však stále zrejmé, že nové autá budú mať minimálne odlišnú prednú časť so špecifickými svetlometmi, ostatne, koncepciu s motorom v strede by sme dnes u Lotusu mohli považovať za tradičnú. Tradičné by malo byť aj ovplyvnenie všetkých troch modelov dnes už legendárnym modelom Esprit.

Evija má až 2000 koní.

Všetky tri modely sú interne známe ako rodina “Type 131” a sú súčasťou stratégie Lotus “Vision80”, ktorá tiež zahŕňa investíciu vo výške viac ako 100 miliónov libier (113 miliónov eur) do prevádzok v Hetheli. Spoločnosť aktuálne prijíma okolo 250 nových zamestnancov okrem 670-tich, ktorí sa k automobilke pripojili po kúpe Číňanmi v septembri 2017.

Trh so superšportmi ovládne už tento rok.

Podrobnosti o “Type 131” sú v tomto okamihu zahalené tajomstvom. Anglický Autocar však uvádza, že všetky modely z radu budú umiestnené nad Evorou ​​a poháňať ich bude šesťvalec s hybridným systémom vyvinutým vo vlastnej dielni. V súčasnosti nevieme, či pôjde o podobný šesťvalec od Toyoty, než na aký sme už istý čas zvyknutí, no je to viac ako možné. Uvidíme v priebehu roka 2021!