Lexus predstavuje ostré atmosferické kupé

780

Začiatkom roka sme vás informovali o odhalení nového športového modelu RC F značky Lexus. Jeho konečné, presné parametre sme sa však dozvedeli len teraz.

Oproti bežnému “eRCéčku” je F o nejaké tie milimetre odlišné. Rázvor zostáva na hodnote 2 731 mm. No vďaka agresívnejšiemu aerodynamickému body kit, ktorý zahŕňa viacero prieduchov, aktívny zadný spojler a za príplatok aj karbónové komponenty, do dĺžky narástlo o 10 mm, do šírky o 5, ale zas je nižšie o polovicu centimetra. Na umocnenie dodaných svalov mu poslúži štvorica výfukov a 19-palcové nízkoprofilové disky.

Lexus RC F chce nadviazať na skvelé športové modely IS F a LFA. Od prvého menovaného si dokonca požičal motor. Jeho označenie je 2UR-GSE a prakticky je to atmosferický vidlicový osemvalec s objemom 5 litrov. No nezostal kameň na kameni. Agregát bol kompletne prepracovaný, dostal napr. nové hlavy valcov, kované ojnice, titánové ventily, vyladené vstrekovanie, variabilné časovanie ventilov a i. Tak isto motoru zvýšili kompresný pomer z 11,8:1 na 12,3:1.Všetky tieto zmeny mu umožnili zvýšenie výkonu až o 51 koní na celkových 473 k, ktoré vrcholia pri 7 100 ot./min. Plus má 526 Nm, čo je na neprepĺňaný päťliter skvelá hodnota.

Lenže rýchle auto nie je len o motore. Úlohu prevodovky dostal osemstupňový automat Sports Program Direct Shift, ktorý cez samosvor typu Torsen s torque vectoringom (rozdeľovanie výkonu) roztáča zadné kolesá. Výrobca uvádza zrýchlenie 0-96 km/h za 4,4 sekundy, pričom štvrť míle zdolá za 12,5 s. Maximálka je elektronicky obmedzená na 273 km/h. Inžinieri sa tiež pohrali so zavesením a vymenili až 70 % dielov.

Vývojári tohto vozidla kládli všetok dôraz na skvelé jazdné vlastnosti. Očakávajú, že budúci majitelia si svoje RC F budú užívať aj na okruhoch.

Po takmer roku sa rad RC dočkal ostrejšej verzie. Zachováva si atmosferické srdce a chce sa rovnať s BMW M4 Coupé.