Land Rover postaví nový pôvodný Defender. Verzia Trophy bude mať V8

3198
Zdroj: Land Rover

Nový Defender na základe pôvodného receptu. Úzko limitovaná edícia vám navodí husiu kožu. Volá sa Trophy a prinesie vzrušujúci osemvalec.

Nová generácia Defendera prišla do dôb, kedy už svet pre takéto autá príliš nie je. Musela sa preto prispôsobiť. Zo zarasteného drevorubača vo flanelovej košeli sa tak stal uhladený mestský kávičkár so svalmi z posilky a účesom od barbera. Tradiční petrolheadi Defenderu vyčítajú aj to, že v novej verzii kúpite najviac šesťvalec. Automobilka však plánuje postaviť aj niekoľko “flanelových drevorubačov.” Oprášila staré plány a vyrobí limitovanú edíciu 25 Defenderov s názvom Trophy.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

Recept starých materí

A navyše s minimom éčok. Predošlá generácia Defenderu vznikla na začiatku deväťdesiatych rokov a darilo sa jej naozaj dlho. Svoju púť ukončila až v roku 2016. Verziu Trophy bude poháňať podobný motor, aký sa nachádzal v Defenderi v jeho posledných rokoch.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

Inžinieri prepracovali tradičný vidlicový osemvalec s objemom 5 litrov. Po novom ponúka 405 koní a krútiaci výkon 515 Nm. S kolesami je prepojený osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF. Oproti minulosti bude vylepšené zavesenie kolies, presnejšie riadenie a auto dostane aj výkonnejšie brzdy. Verzia Trophy prinesie priamo od výroby sériu terénnych úprav.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

Žlté ako pokazený banán

Limitovaná edícia Trophy vyjde iba v 25 kusoch. Pôjde o mix krátkych modelov 90 a dlhých 110. Každé jedno auto bude vyhotovené iba vo farbe Eastnor Yellow a bude doplnené čiernym dvojfarebným lakovaním. Presne ako keď zabudnete na stole banán.

Zdroj: Land Rover
Zdroj: Land Rover

V interiéri už samozrejme hrá iná pesnička. Ja osobne som vždy obdivoval staré Defendery, lebo ich mávali policajti a horská služba. Do tradičného masívneho auta patrí tradičný masívny interiér. Presne taký, aký ste zvykli obdivovať, keď ste nakúkali cez okienko do týchto áut. Jedinou úpravou sú športové sedačky Recaro a hodinky na stredovej konzole od Elliota Browna. V klasickom infotainmente však dnes nájdete aj konektivitu s telefónom a navigáciu.

Zážitok na predaj

Spolu so špeciálnou verziou Defender Trophy si kúpite nielen nové auto, ale aj zážitok. Po predaji všetkých vozidiel zorganizuje automobilka trojdňové terénne preteky, na ktorých sa ako nový majiteľ budete môcť zúčastniť. Samozrejme, všetko je v cene. Pred pretekmi si upravíte auto nálepkami s vlastným menom, dostanete profesionálnu inštruktáž a potrápite svoje auto v blate a náročnom teréne. Hlavná výhra týchto pretekov vraj bude veľkolepá. Autá prídu na trh už v tomto roku.