Lamborghini vysvetľuje hybridný systém Asterionu

698

Ohlasy, ktoré sa ozývajú okolo novej štúdie talianskej automobilky Lamborghini, sú naozaj rôzne. Niektorí sú z neho nadšení, iní ho nevidia ako zaujímavé. Ďalší zas majú niečo proti porušeniu tradícii značky, nakoľko je toto prvé Lambo s elektrickým pohonom. Mnohí ho však vítajú s otvorenou náručou a všetci dobre vedia, že toto je budúcnosť.

Znižovaniu emisii sa prosto nevyhneme a ak výrobcovia nechcú motory prepĺňať, treba ich mimoriadne dobre vyladiť alebo kombinovať s elektrickými motormi. Ten druhá možnosť je presne prípad Asterionu. Avšak nemá jeden, dva, ale rovno tri elektromotory, ktoré klasickej benzínovej V10 pomáhajú tromi stovkami koní navyše.

Pri zasadnutí za volant a naštartovaní asi každý očakáva zvučné vstávanie desiatich valcov, no v zvolenom hybridnom móde Asterion prv zapne trojicu elektromotorov, ktoré pracujú samostatne do rýchlosti 50 km/h. V tomto móde je superšport dokonca “civilizovanou” predokolkou. Po prekročení mestskej rýchlosti sa automaticky nakopne spaľovací motor a auto funguje ako štvorkolka. No ak má vodič chuť pokračovať v elektrickom režime, jednoducho stlačí tlačidlo “Zero”. V tomto móde je Asterion schopný vďaka bližšie nešpecifikovaným batériám prejsť 50 km a dosiahnuť pritom rýchlosť 125 km/h.

V opačnom prípade, ak si chce šofér užívať orgazmický zvuk a silu vidlicového desaťvalca, vylepšenú o dynamiku troch e-motorov, výkon vrcholí hodnotou 910 koní. Z pokoja na 100 km/h sa dostane len za 3 sekundy a počítanie rýchlosti sa zastaví až na maximálke 320 km/h. Úžasná dynamika, ktorá spapá len 4,2 litra benzínu v kombinovanom cykle, keď si človek dáva pozor.

K tretej skupine ľudí, odporcovia elektrifikácie, sa sám priraďuje i šéf automobilky Lamborghini, Stephan Winkelmann. Vraj nie je veľkým fanúšikom týchto technológii a ani v dohľadnej dobe žiadne produkčné auto s takýmto pohonom od nich neuvidíme, no určité prvky Asterionu použijú na SUV menom Urus. No aké už nepovedal.

Spôsob, akým funguje hybridná sústava v novom koncept Asterion LPI 910-4, demonštruje Lamborghini v nasledujúcom videu. Je to vlastne prvá predokolka od tejto značky… v elektrickom móde.