Konečne! Toyota oficiálne predstavila dlho očakávanú Supru

1042
" "

Tak sme sa dočkali. O nástupcovi legendárnej Supry kolujú legendy už niekoľko rokov. Dnešným dňom sa však skončili všetky špekulácie – Toyota ukázala svetu sériový model.

História modelu Supra siaha až do roku 1980, ale slávnou sa stala až štvrtá generácia tohto modelu, ktorá sa vyrábala v rokoch 1993 až 2002. Vďaka pokrokovým technológiám a najmä trojlitrovému šesťvalcu sa Supra stala ikonou na tuningovej scéne. Jej motor sa dal totiž ladiť aj na dvojnásobný výkon. Možno aj preto sa dostala do filmu „Rýchlo a zbesilo“, odkiaľ ju poznajú už všetci.

Ťažko povedať, či vedenie Toyoty pochytila nostalgia alebo neustále dobiedzanie fanúšikov Supry, no rozhodli sa legendu oživiť. Trvalo to roky. Videli sme niekoľko konceptov, no nakoniec sa všetko dobre skončilo. Veď posúďte sami.

Kompromis

Doba sa zmenila. Dnes automobilky investujú úplne inam a iné množstvá peňazí ako v 90-tych rokoch. Či chceme alebo nie, ich cieľom je v prvom rade produkovať zisk, aby vyčarovali úsmev na tvárach akcionárov, nie šťastných „autoholikov“, ktorých je stále menej. Občas sa však usmeje aj na nás šťastie. V prípade modelu GT86 si Toyota podelila náklady na vývoj tohto geniálneho auta so Subaru, za čo im posielame jedno veľké „ĎAKUJEM“. Tento model im asi veľa nezarobil, ale je skvelé, že existuje. Podobne to bolo aj v prípade Supry. Náklady a zároveň techniku Toyota tento raz zdieľa s BMW.

Z4 kupé

Nie je žiadnym tajomstvom, že nová Toyota Supra zdieľa platformu s novým BMW Z4. Obidve autá budú schádzať zo spoločnej výrobnej linky v rakúskom Grazi (Magna Steyr). Zatiaľ čo Toyota GT-86 je na nerozoznanie od Subaru BRZ, pri pohľade na BMW Z4 a Toyotu Supru by ste určite nepovedali, že pod povrchom sa schováva to isté auto. Výrobcovia sa zároveň dohodli, že Z4 sa bude vyrábať iba ako roadster a Supra iba ako kupé, aby si príliš nekonkurovali.

Špičková technika

Toyota si hádam ani nemohla vybrať lepšieho partnera na vývoj športového auta. BMW s tým predsa len má nejaké skúsenosti, no hlavne vďaka tomu bude mať nová Supra pod kapotou charizmatický radový šesťvalec. Trojliter s twin-scroll turbom je vyladený na 250 kW (340 k) a produkuje masívnych 500 Nm krútiaceho momentu. Spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou a poháňa zadné kolesá. Zrýchlenie z nuly na stovku je otázkou 4,3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Šoférske auto

Silný motor je len začiatok. Nová Supra však spĺňa všetky predpoklady na to, aby nadviazala na legendárne schopnosti svojho predchodcu. Hmotnosť je medzi nápravy rozdelená v pomere 50:50. Nechýbajú adaptívne tlmiče či elektronicky riadený diferenciál. Zaujímavosťou však je, že tuhosť karosérie je vyššia ako v prípade supervzácneho Lexusu LFA a ťažisko je dokonca ešte nižšie ako v Toyote GT86.