KIA XCeed prichádza s inovatívnymi tlmičmi a kompaktnými rozmermi

2221

Už pri dynamickom predstavení modelu Ceed nám vedenie naznačovalo, že pri klasickom hatchbacku a kombi tento modelový rad nezostane. Po elegantnom shooting brake Proceed spoznávame mestský crossover, KIA XCeed.

Do aktuálne hustého a poriadne dynamického segmentu prichádza nový hráč. KIA XCeed bude vyrábaná v žilinskej fabrike, má zaujať jedinečným nastavením ovládania, ponúkne pohodlnejšiu jazdu vďaka hydraulickým dorazom a tiež pestrú paletu pohonov. Čerešničkou na torte je už známa 7-ročná záruka.

Alternatíva k alternatíve

Dizajn XCeedu je oproti jeho súrodeneckým modelom značne robustnejší a jeho jediná časť karosérie identická s hatchbackom je pár predných dverí. Rázvor kolies však zostáva absolútne rovnaký s ostatnými modelmi rodiny Ceed s dĺžkou 2650 milimetrov. Predný a zadný previs oproti hatchbacku narástol o 25, respektíve o 60 milimetrov.

Karoséria narástla oproti ostatným Ceedom o 26 milimetrov do šírky a model XCeed absolvoval kompletnú zmenu „tváre”. Crossover prichádza s výraznejším vzhľadom, s nápadnejšou mriežkou chladiča a väčším, nižšie umiestneným, otvorom nasávania vzduchu. Svetlá výška dosahuje 174 milimetrov na 16-palcových diskoch a až 184 milimetrov na 18-palcových diskoch. K dispozícii bude celkovo 12 farebných vyhotovení.

Kompaktnejšie než SUV

Na dĺžku je XCeed o 85 milimetrov dlhší než päťdverový hatchback, no o 90 milimetrov. Novinka dosahuje výšku 1490 milimetrov, čím je o 43 milimetrov vyššia od klasického Ceedu, no o celých 155 milimetrov nižšia od SUV Sportage. Výsledkom je kombinácia nízkeho ťažiska a zvýšenej polohy za volantom.

Každé sedadlo je taktiež posadené o 42 milimetrov než v prípade Ceedu, čím sa do novinky logicky lepšie nastupuje. Batožinový priestor ponúkne 426 litrov objemu a po sklopení zadných sedadiel celkovo 1378 litrov. Kufor disponuje dvojstupňovou podlahou.

Hračičky a bezpečnosť

KIA XCeed patrí medzi prvé vozidlá v Európe, ktoré ponúkajú inovatívny telematický systém UVO Connect, ktorý spája vodičov s okolím. Systém prináša služby Kia Live a je vybavený voliteľným širokouhlým TFT LCD displejom s uhlopriečkou 10,25 palca. Na načítanie a aktualizáciu živých dát počas jazdy využíva vlastnú kartu eSIM. Patria medzi ne živé dopravné informácie, predpoveď počasia, body záujmu a podrobnosti o dostupných parkovacích miestach na ulici aj mimo (vrátane ceny, polohy a dostupnosti parkovania).

V závislosti od výbavy vozidla je k dispozícii aj dotykový displej audiosystému s uhlopriečkou 8,0 palca s funkciami Android Auto, Apple CarPlay a informačno-zábavný systém. K ďalším voliteľným technológiám navrhnutým na zdokonalenie pohodlia a pôžitku z každej cesty patrí audiosystém JBL Premium s technológiou Clari-Fi, dvojzónová klimatizácia, vyhrievané elektricky sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, vyhrievaný volant, vyhrievané čelné sklo, vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá a vyhrievané zadné sedadlá.

KIA XCeed bude k dispozícii aj s prvým plne digitálnym 12,3-palcovým prístrojovým panelom Supervision, na ktorom sa budú zobrazovať informácie čo najjasnejšie. Digitálny prístrojový panel obsahuje displej s vysokým rozlíšením 1 920 x 720 pixelov, ktorý nahradzuje bežné ukazovatele rýchlomera a otáčkomera, v súčasnosti používané v osobných vozidlách značky.

Revolučná jazda

Nová KIA XCeed ponúkne vodičom jedinečný charakter jazdy a riadenia, s vlastným naladením zavesenia kolies a komponentmi, ktoré nenájdete v iných modeloch Ceed. Napriek zvýšenej polohe za volantom bude jazda v modeli XCeed podmanivejšia než v typickom rodinnom SUV, a to vďaka prispôsobenému naladeniu zavesenia kolies, kompaktnejším vonkajším rozmerom, nižšiemu ťažisku a nižšej celkovej hmotnosti.

Jedinečným prvkom modelového radu Ceed sú hydraulické dorazy, ktoré sa štandardne montujú na prednú nápravu všetkých modelov Kia XCeed. Gumový doraz pláva v hydraulickej kvapaline v tlmičoch a zaisťuje mimoriadne komfortnú jazdu na zlých povrchoch. Vozidlo bolo skonštruované tak, aby absorbovalo aj väčšie nárazy zavesenia kolies s hladkou a progresívnou odozvou – karoséria sa neodráža, keď sa zavesenie kolies po rýchlej kompresii usadí. Taktiež to prispieva k citlivejšiemu riadeniu a zlepšuje sa celková kontrola nad karosériou, zároveň sa znižuje hluk pochádzajúci zo zavesenia kolies pri prejazde nerovnosťami.

Široká paleta motorov

V ponuke sú tri turbodúchadlom prepĺňané zážihové motory s priamym vstrekovaním (T-GDi). Trojvalcový 1,0-litrový motor T-GDi má výkon 120 koní a krútiaci moment 172 Nm, zatiaľ čo štvorvalcový 1,4-litrový motor T-GDi produkuje 140 koní a krútiaci moment 242 Nm.

Vysokovýkonný 1,6-litrový motor T-GDi z modelu Ceed GT a ProCeed GT je taktiež k dispozícii – ako najvýkonnejší v rade XCeed. S výkonom 204 koní a krútiacim momentom 265 Nm v širokom rozsahu otáčok sa tento výkonný 1,6-litrový motor T-GDi dokonale hodí k vozidlu a do rôznych jazdných situácií.

Okrem 1,0-litrového motora T-GDi je možné všetky motory spárovať so 6-stupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou 7-stupňovou prevodovkou. 1,0-litrový motor je spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Systém Idle Stop & Go je súčasťou štandardnej výbavy každého modelu.

Rovnako ako v prípade ostatných iných modelov, v produktovom portfóliu značky sa začiatkom roka 2020 pridajú do radu modelov Kia XCeed aj nízkoemisné elektrifikované pohonné jednotky, vrátane 48-voltovej mild hybridnej a plug-in hybridnej verzie. Dodávky modelu Kia XCeed, vytvoreného výhradne pre Európu, sa začnú v treťom štvrťroku 2019.