Kia Sorento sa bude v Európe predávať s tromi motormi

656

Výrazne krajšia nová generácia Kie Sorento bola odhalená už začiatkom augusta, no použitá technika je známa len odteraz. Európski zákazníci sa môžu tešiť na dva naftové a jeden benzínový motor a v tichosti môžu snívať o atmosferickom šesťvalci, ktorý sa dostane len za Atlantik.

Exteriér
Nebudeme však viac smútiť, podstatné je, že sa jeho krásny kórejský dizajn ujde aj nám. Karoséria nového Sorenta si pripisuje väčšie rozmery, teda okrem výšky. Tým pádom má novinka na pohľad dynamickejší výzor.

Trojica agregátov
Pod kapotou tohto modelu si možno zadovážiť jednu z troch pripravených motorizácii. Objemovo najmenšou je dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom 185 koní a 402 Nm. S manuálnou prevodovkou s ním zrýchli na stovku za 10,4 sekundy, so šestupňovým automatom je voz o 0,1 s pomalší. Jeho maximálna rýchlosť je však 200 km/h.

Ďalej je v ponuke 2,2-litrový turbodiesel s rovnými dvoma stovkami koní a 441 Nm. Tomuto motoru trvá akcelerácia z 0-100 km/h približne 9 sekúnd, no pri komfortnejšej voľbe mu automat spomalí dynamiku o 0,6 s. Najvyššia možná rýchlosť je vyššia o zanedbateľné tri kilometre za hodinu.

Jediný benzínovým motorom je štvorvalec s objemom 2,4 litra. Disponuje výkonom 188 konských síl a krútiacim momentom 241 Nm. Dynamicky je na tom rovnako ako slabší “nafťák”, maximálne zo seba vydá 203 km/h. Aj tento agregát je dostupný s oboma typmi šesťstupňovej prevodovky.

Interiér
Vnútrajšok nového Sorenta je možné si prispôsobiť podľa túžby. Povrchové materiály sú na výber v dvoch vyhotoveniach – čierna a čierna s béžovým kameňom, ktoré sa dajú kombinovať s látkovým či koženým čalúnením. Koža je takisto k dispozícii vo viacerých farbách, konkrétne v hnedej alebo svetlošedej. Kabína vie poskytnúť miesto až pre sedem hláv, pričom pri nevyužitom treťom rade sedadiel má kufor objem 605 litrov.

Počas práve prebiehajúceho parížskeho autosalónu boli upresnené aj podrobnosti o novej generácii kórejského SUV Kia Sorento.