Hyundai i30 N-Line: Kórejci chystajú dostupnejšiu verziu ostrého hatchbacku

1774

V Hyundai vedia, čo robia. Najprv vystavajú veľmi dobré a konkurencieschopné portfólio bežných modelov. Následne na to šokujú svet vynikajúcim i30N a potom medzi ne tresnú lacnejšiu verziu i30 N-Line.

Úprimne, nefandím rôznym polovičatým “brandom” akými sú M Performance od BMW, či S-Line od Audi. Pozrieť sa však na výborný Mégane GT od Renaultu, ktorý je skvelým športovým autom na každý deň, mám pocit, že pomaly voči tomuto trendu mäknem. Hyundai sa chystá pridať do party praktických športových značiek pre masy, s i30 N-Line.

N ako Neodolateľný?

Top Gear, Autocar, Carthrottle…je jedno, na ktoré médiá zamierite. Všade sa dočítate o i30N veľmi dobré správy. To ešte nespomínam i30 N Performance, ktorý ponúka ohromne veľa muziky a kvality za veľmi prijateľné peniaze. Nie všetci však potrebujeme obrie brzdy, 270 konských síl a agresívne aero-prvky.

Jeho agresivitu na prvý pohľad nevidieť. Musíte si v prvom rade sadnúť za volant bude vám to jasné. Volant, hlboké sedadlá, či radiaca páka. Všetko je o pocite.

Preto Hyundai pripravuje pokojnejšieho súrodenca ospevovanej bledomodrej strely. Nepôjde však o žiadny čajík. Prvé informácie naznačujú, že budú vo všetkých štyroch rohoch spájať podvozok s cestou 18-palcové disky a pneumatiky Pilot Sport 4. Nie, že by bol interiér i30N zbytočne nadopovaný, no verzia N-Line dostane kokpit z bežného i30…údajne.

Šalejúci segment

Určite ste na našich stránkach zachytili, že nový Ford Focus nedostanete v civilnej podobe s benzínovým štvorvalcom. Práve verzia ST-Line by mala byť novému “warm-hatch” od Hyundai priamo konkurovať. Počítame však s tým, že by mohli dať Kórejci pod kapotu i30 N-Line 1,6 litrový štvorvalec z rodiny Gamma. Taktiež máme silné podozrenie, že by mohol výkon novinky atakovať hranicu 200 konských síl, prípadne ju mierne presiahnuť.

Zdroj: Autocar