Nová štvorkolka v Kuge dostala novú umelú inteligenciu. Dokáže sama odhadnúť situáciu a štvorkolku vypínať.
Pohon 4×4 poznáme už relatívne dlho. Poskytuje autám väčšiu priľnavosť na ceste a zlepšuje jazdné vlastnosti nielen v teréne, ale aj na ceste. Ak by sme mali opísať technológiu, akou tento pohon funguje, potrebovali by sme komplexnú analýzu. Existujú totiž stále štvorkolky, štvorkolky s odpájaním zadných kolies, štvorkolky s pomerom výkonu 50:50 alebo aj také, čo silu rozkladajú 80:20. Jednoducho, je ich veľa. Ford predstavil technológiu, ktorá v princípe nie je nová. Zahŕňa však umelú inteligenciu, ktorá ju posúva na novú úroveň.
AWD so senzormi
Doteraz fungovala väčšina systémov pohonu všetkých kolies s vypínaním na báze rýchlosti. Ak ste mali ovládač rozloženia výkonu v režime AUTO, auto samo prepínalo, kedy pôjde výkon na všetky kolesá a kedy iba na predné. Rozhodujúcim faktorom v tomto prípade mala byť rýchlosť. Od istej rýchlosti ste išli iba „na dve kolesá,“ do nej zase na všetky. V novej hybridnej Kuge o tom rozhodne počítač.
Sú jazdné podmienky priaznivé? Je potrebné poháňať všetky kolesá? Presne toto sú otázky, ktoré si niekoľkokrát v priebehu jednej sekundy položí umelá inteligencia v Kuge Hybrid. Variabilita rozloženia výkonu je obrovská. V prípade potreby je Kuga schopná preniesť dozadu až 100% výkonu. Reakčný čas je tiež svetový. Zmenu rozloženia síl vykoná v priebehu 20 milisekúnd. Len pre porovnanie, človeku trvá reakcia približne 225 milisekúnd pri plnom sústredení.
Viacero premenných
Senzory spolupracujú veľmi úzko za účelom zaručenia čo najväčšej bezpečnosti. Ford si necháva svoj recept na konkrétne ukazovatele prísne zamknutý v kuchárskej knihe s nápisom „Ako pripraviť správne 4×4.“ Prezradil však, že počítač pri rozhodovaní zohľadňuje počasie, ročné obdobie, cieľ cesty, správanie na vozovke a ďalšie. Vďaka nim, a efektívnemu rozkladaniu výkonu, dokáže znížiť spotrebu paliva až o 6,5%.
„Pohon všetkých kolies nie je určený len na vychádzku do terénu. Dodatočná priľnavosť sa môže prejaviť na plynulejších, bezpečnejších a menej stresujúcejších jazdách, najmä v zimných podmienkach. Náš nový model Kuga Hybrid sme navrhli tak, aby pomáhal vodičom šetriť náklady na palivo. Presne to umožňuje umelá inteligencia odpájania pohonu AWD, pričom zároveň môžu využívať všetky výhody inteligentného pohonu všetkých kolies,“ uviedol Glen Goold, hlavný konštruktér programu Kuga.