Ferrari FXX K bude trhať asfalt silou až 1 050 koní

950

Traťový špeciál Ferrari FXX K je odvodený od vlajkovej lode LaFerrari, no potenciál tejto orgazmickej mašiny bol posunutý do oveľa brutálnejších hodnôt. Najrýchlejšie Ferrari na svete zrejme už nie je najrýchlejšie.

Už na pohľad je novinka odetá do nového body kitu. Vďaka nemu je auto dlhšie o 194 mm a širšie o 59 mm. Hlavným dôvodom jeho implementácie je však zvýšenie prítlaku až o 50 %, čo znamená, že pri rýchlosti 200 km/h na hyperšport tlačí sila až 540 kg.

Pred zadnou nápravou zostal umiestnený vidlicový dvanásťvalec (kompletné info dolu v tabuľke), avšak nezostal kameň na kameni. Motor má nové vačkové hriadele, mechanické zdvihátka ventilov, upravené nasávacie potrubie a prerobený výfuk. Zároveň boli zo systému odstránené tlmiče hluku. Elektrický motor bol taktiež vymenený za silnejší. Súčasťou FXX K je aj systém Manettino, čo je vlastne volič jazdných režimov. Disponuje štyrmi módmi – Qualify – maximálny výkon v rámci limitovaného počtu kôl, Long Run – výkon optimalizovaný na dlhšie využívanie, Manual Boost – instantná dávka maximálneho výkonu, Fast Charge – najrýchlejšie možné dobíjanie batérii.

Na predných diskoch sú obuté 19-palcové pneumatiky so šírkou 285 mm, vzadu sú 345 mm 20-palcovky. Oba páry gúm sú od značky Pirelli a obsahujú senzory na monitorovanie teploty, tlaku a pozdĺžneho, postranného a radiálneho preťaženia. Za nimi sa skrýva karbón-keramická brzdná sústava Brembo (398-milimetrové kotúče vpredu, 380-milimetrové vzadu). Komplet celá elektronika bola prispôsobená na trať – od ABS či ESC až po elektronický diferenciál.

Cenu, počet kusov ako aj exaktné dynamické parametre si automobilka z Maranella necháva pre seba. Údajne sa dostane len k 30 zákazníkov, ktorí zaň zaplatia vraj cez 2,4 milióna eur.

Spaľovací motor
6.3 V12
Zdvihový objem
6 262 cm3
Vŕtanie a zdvih
94 x 75,2 mm
Počet valcov a ventilov
V12 s rozovretím do 65°, 48 ventilov
Výkon benzínového motora
860 koní (633 kW) pri 9 200 1/min
Výkon na liter objemu
137 koní (101 kW)
Krútiaci moment benzínového motora
750 Nm pri 6 500 1/min
Výkon elektrického motora
190 koní (140 kW)
Najvyšší kombinovaný výkon
1 050 koní
Najvyšší kombinovaný krútiaci moment
> 900 Nm
Prevodovka
7-stupňová dvojspojková
Zrýchlenie 0-100 km/h
< 3 s
Maximálna rýchlosť
> 350 km/h

U výkonnejšieho derivátu veľkolepého LaFerrari posunuli inžinieri výkon atmosferického dvanásťvalca na úžasných 137 koní na liter objemu! Jeho brutálne zrýchlenie v kombinácii so silnými e-motorom si však bude môcť vychutnať len hŕstka šťastlivcov.