Ferrari 488 GTB: prepĺňané kone pri atmosférických otáčkach

724

Ferrari 458 Italia je na trhu už šiesty rok, pochopiteľne mal v týchto časoch prísť nahradzajúci model. Popravde, 488 GTB by mal byť faceliftom, avšak z hľadiska použitej techniky ide o úplne iné auto.

Ladné krivky
Exteriér 488 GTB si zachovalo ducha 458, prináša však novšie a agresívnejšie tvary. Neodškriepiteľný a viditeľný je podstatný vplyv vlajkovej lode LaFerrari. Výrazné sú i obrovské päťlúčové disky obuté do do nízkoprofilových pneumatík Michelin, za ktorými sa hrdia karbón-keramické brzdové kotúče. Dizajn je teda mierne iný, ale na nové pomenovanie by to nestačilo. Parametre 4 568 x 1 952 x 1 213 mm predstavujú drobný nárast do dĺžky a šírky, 1 370 kg však svedčí o úspore desiatich kilogramov.

Nový charakter
Najradikálnejšou zmenou, ktorá pravdepodobne dohnala automobilku ku zmene mena, je nový motor. Pôvodnú jednotku, motor roka 2014 v kategóriách “výkonný motor” a “objem nad 4 litre”, nahradila čerstvá tri-deviatka (3 902 cm3) usporiadaná do dvoch radov po štyri valce (90° V8) s uložením v strede pred zadnou nápravou. Menší objem však nie je naturálne plnený, túto prácu prebrali dve klasické turbodúchadlá.

Vďaka tomu výkon poriadne poskočil, pri 8 000 ot./min motor vyprodukuje až 670 konských síl, zatiaľ čo krútiaci moment vrcholí pri 3 000 ot./min (na siedmom prevodovom stupni) hodnotou 760 Nm. 488 GTB tým pádom nemá problém pokoriť stovku za rovné 3 s, dvestovku za 8,3 s a presiahnuť 330 km/h.

Moderná doba
Ferrari hovorí, že inžinierom veľmi záležalo na dokonalosti zvuku 3,9-litrového turbomotora, ktorý je vraj plný, čistý a charakteristický. California T znie slušne, preto o zvuk nemusíme mať obavy. Oproti predchodcovi bol zlepšený prítlak až o 50 %, zároveň nebudú chýbať adaptívne tlmiče, elektronický diferenciál a systém Side Slip Control 2 (SSC2), ktorý zlepšuje akceleráciu pri výjazde zo zákrut.

Jedno kolo na trati Fiorano zdolalo za 1 minútu a 23 sekúnd, čo je lepšie o pol sekundy oproti 605-koňovému 458 Speciale a rovnako dobré ako 740-koňový model F12 berlinetta.

Éra atmosferických osemvalcov vo Ferrari sa chýli ku koncu. Úžasný model 458 Italia nahradí prakticky faceliftovaný voz, avšak kvôli veľkým odlišnostiam dostal nové meno.