Dorazí Renault Mégane R.S. 2018 s pohonom všetkých štyroch kolies ?

769

Súčasná, najsilnejšia generácia modelu Renault Mágane GT pod kapotou ukrýva preplňovaný, benzínový motor s objemom 1,6-litra TCe s výkonom 205koní. S ním je spriahnutá 7-stupňová automatická prevodovka, ktorá prenáša výkon na prednú nápravu. Tento agregát si Mégane GT požičal od svojho menšieho súrodenca Clia RS. O vrcholnej verzii Mégane RS na rok 2018 sa šepkalo už dlhšie, no konečne sa na povrch začínajú vynárať aj detailnejšie informácie.

Pôvodné informácie naznačovali, že nový Mégane RS prejde down-sizingom a pod kapotou bude ukrývať  “len” 1,8-litrový agregát s prednou hnanou nápravou a výkonom niečo málo cez 275 koní. No s veľkou pravdepodobnosťou sa jedná o mylné domnienky. Podľa neoficiálnych informácií priamo z divízie Renaultsport sa však dozvedáme, že budúci Mégane RS by mal disponovať turbom posilneným, dvojlitrovým agregátom a hnané budú obe nápravy. Vďaka celej rade modernizácií bude výkon pravdepodobne atakovať hranicu 300 koní. Okrem dvojspojkovej automatickej prevodovky bude k dispozícii aj 6-stupňový manuál, čo potvrdil aj samotný šéf značky Renault. Pohon všetkých štyroch kolies a zachovanie dvojlitrovej motorizácie je pravdepodobne odpoveď Renaultu na konkurenčný Ford Focus RS.

To, či pod kapotou skutočne nájdeme dvojliter a štvorkolku sa s istotou dozvieme až neskôr z oficiálnych vyhlásení automobilky. Tá viacero informácií  zatiaľ neposkytla, keďže celý vývoj prebieha v tajnosti. Každopádne na nový Renault Mégane RS 2018 si ešte počkáme.

Neoficiálnych zdroje uvádzajú, že nový Renault Mégane R.S. 2018 down-sizingom neprejde. Povráva sa aj o možnom pohone všetkých štyroch kolies.