Dlhoočakávaný Ford Focus RS má dostať až 350 koní a možno aj 4×4

854

Pozrime sa najprv trošku do história písmen RS pri mene Focus. Prvá generácia Fordu Focus RS priniesla dvojliter s turbom a výkonom 215 koní. V spojení s manuálnou päťstupňovou prevodovkou dokázala pokoriť stovku za 6,5 sekundy. Druhé pokračovanie prešlo na trošku iný “druh hudby”. Spolu s verziou ST totiž zdieľalo zvukovo nezameniteľný päťvalec s objemom 2,5 litra. Zatiaľ čo motor pribral do partie ďalší valec, nová prevodovka tiež dostala jeden “kvalt” naviac. S výkonom 305 koní a zrýchlením pod 6 sekúnd sa druhá generácia stala predovšetkým rovinkárskym kráľom medzi predokolkami. No a tretia generácia – aká vlastne bude?

Zbohom päťvalcu
Ešte nie je všetko isté, no je jasné, že na trojdverovú karosériu môžeme zabudnúť. Rovnako ako Focus ST, tak aj RS bude používať kabínu s piatimi dverami. To sa ale dá prekusnúť. Horšia informácia je, že sa pod jeho kapotu dostane pravdepodobne 2,3-litrový štvorvalec z Mustangu. Škoda, áut s päťvalcom nie je na svete veľa a okrem Audi s nimi do budúcnosti momentálne nikto neráta. Poteší však to, že výkon poskočí do oblasti cca. 325 – 350 koní.

Fanúšikovia sa však budú tešiť zo šesťstupňového manuálu a jazdných vlastností, ktoré vylepšia upravené predné tlmiče RevoKnuckle a mechanický samosvorný diferenciál Quaife.

Pohon oboch náprav?
Objavila sa ale ešte jedna zaujímavá špekulácia. Nový Focus RS má údajne dostať novo vyvinutý systém 4×4, ktorý by ho automaticky katapultoval medzi úplne iných rivalov než doteraz. Menovite by sa mohol rovnať s Mercedesom A45 AMG, BMW M135i xDrive či ešte nepredstaveným Audi RS 3. Vôbec by sme neboli proti, znie to vlastne aj logicky, nakoľko dostať toľké kone na cestu len cez prednú nápravu nie je ľahké.

Tak či onak, na Ford Focus RS sa teší veľké publikum. Spoznať by sme ho mali v polovici roka 2015.

Predprodukčný model Fordu Focus RS momentálne podlieha testom a, ako správne hádate, jeho potenciál skúšajú na Severnej slučke.