TOP 10: Crossover s automatom do 20 000 eur? Našli sme aj diesel či štvorkolku!

43366

Crossover je extrémne populárny automobilový žáner. Preto sme pre vás pripravili prehľad najdostupnejších modelov tejto kategórie s automatickou prevodovkou a cenovkou do 20 000 eur. Plus dva bonusy, ktorá sa do výberu nezmestili len tesne.

10Suzuki Vitara/S-Cross 2WD (Automat od 19 300 eur/19 900 eur)

Zdroj: František Pisarovič
Zdroj: František Pisarovič

Suzuki sa vmestilo do nášho výberu rovno dvojicou modelov. Zahrňme ich však do jedného bodu, keďže ide z hľadiska použitej techniky o identické modely, ktoré podliezajú vo verzii s automatom hranicu 20 000 eur najtesnejším spôsobom zo všetkých prítomných modelov.

Suzuki Vitara je v tejto cenovej relácii k dispozícii s motorom, ktorý tvorí prakticky celú nehybridnú ponuku modelu. Ním je 1,4-litrový benzínový štvorvalec BoosterJet, ktoré motivuje turbodúchadlo k výkonu 103 kW/140 koní. Prevod výkonu motora na kolesá má na starosti 6-stupňový automat.

Prakticky aktuálna vlajková loď značky Suzuki na slovenskom trhu ponúka totožnú techniku, no v priestrannejšom a pohodlnejšom balení. O pohon sa stará, podobne ako v prípade Vitary, 1,4-litrový turbom preplňovaný štvorvalec s výkonom 103 kW/140 koní a 6-stupňová automatická prevodovka, ktorá posiela výkon v prípade oboch áut na predné kolesá.

9Hyundai Kona (Automat od 18 990 eur)

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Hyundai Kona sa podobne ako FIAT 500X dostáva do nášho rebríčka len vďaka akciovému cenníku. Nuž, v tomto prípade ide o šialene dobrú ponuku. Totiž, dvojspojkovú 7-stupňovú prevodovku dostanete s potentným 1,6-litrovým benzínovým motorom a výkonom 130 kW/177 koní od 18 990 eur.

V druhej najvyššej výbave COMFORT je prisúdená táto cenovka verzii s pohonom predných kolies. Pokiaľ by ste však mierne vyliezli nad hranicu 20 000 eur, konkrétne o 390 eur, k tomuto motoru a prevodovke dostanete aj pohon všetkých kolies.

8Škoda Kamiq (Automat od 18 900 eur)

Zdroj: Redakcia
Zdroj: redakcia

Český bratranec španielskej Arony sa prekvapivo dostáva do výberu crossoverov s automatom do 20 000 eur len v jedinej výbave.

Kombinácia litrového trojvalca s výkonom 81 kW/110 koní podlieza hranicu 20 000 eur jedine v najnižšej výbave ACTIVE.

7Nissan Juke (Automat od 18 890 eur)

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Nový Juke nasleduje svojho predchodcu dizajnom, ktorý výrazne trčí z radu a použitím už známej techniky, ktorá pochádza od Renaultu. Iný ako 1-litrový benzínový trojvalec pod kapotu zatiaľ nedostanete.

Akciový úvodný cenník modelu však dostáva aj Juke do dnešného výberu, vďaka kombinácii už spomínaného motora so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. V tejto cenovej hladine sa dívate na výbavu ACENTA, so zadnou parkovacou kamerou, 8-palcovým displejom infotainmentu či funkciami zrkadlenia smartfónov cez Apple CarPlay či Android Auto.

6Peugeot 2008 (Automat od 18 790 eur)

Bez debaty, jedno z najzaujímavejších áut tohto roka, je prítomné v dnešnom výbere vďaka kombinácii 1,2-litrového benzínového trojvalca a skvelej 8-stupňovej automatickej prevodovky vo výbave ACTIVE.

Malý motor produkuje celkom slušný výkon 96 kW/130 koní a počítať môžete ako so slušnou bezpečnostnou, tak aj komfortnou a multimediálnou výbavou.

5FIAT 500X (Automat od 18 390 eur)

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Talianska imidžovka z drzých reklám plných sexuálnych narážok, podlieza hranicu 20 000 eur vo verzii s automatickou prevodovkou len tak tak. Aktuálne je však celý modelový rad 500X dostupný za akciové ceny. Dostupnejšou verziou je benzínová motorizácia vo výbave CITY CROSS, ktorú poháňa motor 1.3 FireFly s výkonom 110 kW/150 koní. Ten je spriahnutý s dvojspojkovou 6-stupňovou prevodovkou DDCT.

Dobrou správou je, že výbava CITY CROSS je prevažne dizajnovou nadstavbou základnej verzie URBAN, ktorá je sama o sebe pomerne bohatá. Do našej sumy 20 000 eur sa vďaka akciovému cenníku vtesnáte aj s kombináciou naftového motora a automatu. Taktiež vo výbave CITY CROSS dostanete 1,6-litrový naftový motor Multijet s výkonom 88 kW/120 koní a 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

4Volkswagen T-Cross & SEAT Arona (Automat od 18 270 eur)

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Nemecká dvojička Škody Kamiq a SEATu Arona sa dostáva do nášho výberu v dvoch vyhotoveniach. Samozrejme, aj v tomto prípade ide o kombináciu litrového benzínového trojvalca s výkonom 81 kW/110 koní a 7-stupňovej prevodovky DSG.

T-Cross dostanete s touto konfiguráciou pohonu vo výbave Life alebo aj vo výbave Style od 19 590 eur, ktorý je už teda slušne naložený komfortnou, bezpečnostnou ale aj estetickou výbavou.

V rodine crossoverov koncernu Volkswagen sa so slovenskou cenovkou pre základné verzie s automatom stretá Volkswagen T-Cross so súrodeneckým modelom SEAT Arona. Ide o technicky identické, no inak vyriešené modely. Uvarené z tých istých ingrediencií, no iným spôsobom.

Malá fešanda od SEATu je, podobne ako Volkswagen T-Cross, v našej cenovej relácii k dispozícii so 7-stupňovou prevodovkou DSG a litrovým trojvalcom 1,0 ECO TSI. Ten ponúkne výkon 81 kW/110 koní a do 20 000 eur sa zmestia všetky výbavové vyhotovenia tejto konfigurácie pohonu.

K verzii Style si môžete prirátať aj luxusnejší strih XCELLENCE od 19 730 eur ale aj športovejšiu výbavu FR za identických 19 730 eur.

3Citroën C3 Aircross (Automat od 16 590 eur)

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Malý Francúzsky Crossover dostanete s automatickou prevodovkou už v najnižšej výbavy FEEL. Tá pracuje v tandeme s trojvalcovým benzínovým motorom PureTech, ktorý produkuje 96 kW/130 koní z 1,2-litrového objemu.

Automat pod 20 000 eur dostanete v C3 Aircross aj v najvyššej výbave SHINE s balíčkom SHINE PACK, ktorá podlieza 20-tisícovú hranicu cenovkou 19 190 eur.

2KIA Stonic (Automat od 15 790 eur)

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Najmenší crossover značky KIA je aj jedným z najlacnejších modelov tejto kategórie, ktoré dostanete s automatickou prevodovkou. Opäť nám tu ale úradujú priaznivé akciové cenníky, ktoré však neprepchali do nášho rozpočtu najvyššiu výbavu PLATINUM.

Vo výbave SILVER dostanete litrový benzínový trojvalec od 15 790 eur s výkonom 88 kW/120 koní a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Vo výbave GOLD ste stále pohodlne v rozpočte s cenovkou 17 390 eur, no v najvyššej výbave PLATINUM prekračujete našu pomyselnú okrúhlu hranicu o 90 eur.

1SsangYong Tivoli (Automat od 15 440 eur)

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Značka, ktorá v posledných rokoch len a len prekvapuje. Kórejský SsangYong sa pozviechal a svojimi novými modelmi zlikvidoval nepekné spomienky na svoje výtvory z prelomu tisícročí. Pri značke je aj celkom zaujímavá možnosť doplatiť si za automatickú prevodovku v každej jednej výbave, podobne ako za pohon 4×4, v benzínovej či naftovej motorizácii.

Benzínová verzia s výkonom slušných 120 kW/163 koní štartuje na cenovke 14 290 eur a paušálny príplatok za automatickú prevodovku je 1150 eur. Naftová verzia s 1,6-litrovým motorom a výkonom 100 kW/136 koní štartuje na sume 16 390 eur, plus automatická prevodovka, znamená v súčte 17 540 eur.

Ešte zaujímavejšie znie kombinácia automatu a pohonu 4×4, za ktorý si SsangYong účtuje príplatok 1350 eur. V prípade benzínovej motorizácie sa dívate na súčet 16 790 eur. S naftovým motorom je štvorkolka s automatom dostupná od 18 890 eur.

BONUS 1:Renault Captur INTENSE TCe 140 EDC (Automat od 20 900 eur)

Vynovený Renault Captur je od svojho predchodcu lepší po každej stránke. Ide o dospelšie, priestrannejšie, kvalitnejšie a jednoducho výrazne lepšie vyriešené auto už na prvý dotyk. S jeho rozmermi však porástli aj jeho cenovky.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

So 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou dostanete len najvýkonnejšiu benzínovú verziu. Tú poháňa 1,3-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 103 kW/140 koní. Cenovka však len relatívne tesne prelieza náš 20-tisícový limit a to konkrétne o 900 eur. Za tieto peniaze máte ale prakticky plne vybavené auto v štýlovej výbave INTENS.

BONUS 2: Mitsubishi ASX (Automat od 20 090 eur)

Jedno z najrebelskejších áut na trhu má na háku všetky trendy, za čo ho samozrejme uznávame. Viac ako dekádu staré auto absolvovalo svoj “tisíci” facelift, prichádza s veľkým benzínovým dvojlitrom bez turba, nepriamim vstrekovaním, nemá vstavanú navigáciu a taktiež žiadny filter pevných častíc.

Fantázia. No a čo za to? Prítomnosť v rebríčku crossoverov s automatmi do 20 000 eur ho minula len o vlas. Príjemné auto s výkonom 110 kW/150 koní, prevodovkou CVT a v slušnej výbave si rozhodne zaslúži aspoň zmienku v tejto spoločnosti.