BMW chce s novým testovacím konceptom dosiahnuť radosť z jazdy až po fyzické limity, hoci Vision Vehicle nie je určené na sériovú výrobu. Slúži len ako experimentálne vozidlo pre vývoj technológie pohonu a ako demonštrácia dynamiky jazdy, ktorá bude vlastná modelom Neue Klasse.

Prototyp vozidla overil schopnosti riadiacej jednotky Heart of Joy v teste odolnosti v priestoroch BMW Performance Driving Center v americkom Spartanburgu. Automobilka zároveň novinárom poskytla exkluzívny pohľad na svoj vývojový program pre zážitok z elektrickej jazdy.

Už len pár mesiacov
Výhody Heart of Joy bude v budúcnosti využívať každý plne elektrický model Neue Klasse – sériovo sa začnú vyrábať koncom tohto roka v závode v maďarskom Debrecíne. Nová riadiaca jednotka tak pridáva k existujúcej trojici vlastností – elektrické, digitálne, cirkulárne – aj štvrtý rozmer. Konkrétne pre značku BMW charakteristickú radosť z jazdy.

Špeciálna riadiaca jednotka monitoruje funkcie pohonu, bŕzd, nabíjania, rekuperácie a riadenia, pričom spracováva informácie desaťkrát rýchlejšie ako predchádzajúce systémy. Riadiaca jednotka bola vyvinutá na základe skúseností v oblasti dynamiky jazdy, ktoré inžinieri značky BMW nazbierali za viac ako storočie.

Brzdy len pre prípad núdze
V dynamických jazdných podmienkach ponúka nová kombinácia Heart of Joy a BMW Dynamic Performance Control doteraz nevídanú vyváženosť a istotu v zákrutách. Vozidlo dosahuje pôsobivú trakciu a môže prechádzať zákrutami s výnimočnou presnosťou. Na ovládanie stačí menej vstupov od vodiča a vozidlo udržiava trajektóriu presnejšie a stabilnejšie.

Platí tiež, že integrované riadenie pohonu, brzdenia a rekuperácie energie vylepšuje aj udržateľnejšie využívanie energie. Až 98 percent vodičov nebude brzdiť pomocou konvenčných bŕzd. Na bežné každodenné jazdenie bude stačiť brzdná sila generovaná pomocou rekuperácie energie.





