BMW odhalilo nový Rad 4 Gran Coupé: Priestrannejšie a štýlovejšie

268
Zdroj: BMW

Nový Rad 4 dostane nádhernú upravenú verziu Gran Coupé. Bude mať dve dvere navyše a menej výstredný dizajn.

Menej výstredný znamená viac štýlový a nadčasový. Presne touto rovnicou rozmýšľali aj v BMW pri navrhovaní novej Gran Coupé verzie pre Rad 4. Po siedmich rokoch prichádza druhá generácia, ktorá útočí na zákazníkov, ktorí chcú viac luxusu ako v Rade 3 a zároveň nepotrebujú toľko priestoru ako v Rade 5. Títo sa budú môcť tešiť z novučičkého štvordverového kupé s masívnymi obličkami, ktoré tentokrát vyzerajú naozaj výborne.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Vpredu okrem masívnej mriežky chladiča nájdete pohľadné adaptívne LED svetlá alebo príplatkové Laserlights. Rovnako sa môžete rozhodnúť pre nové 18-palcové alebo 19-palcové kolesá. Najväčšie zmeny sa však udiali na samotnej karosérii. Nové gécéčko je totiž o približne 15 centimetrov dlhšie ako jeho predošlá verzia. Do šírky narástlo o 2,5 centimetra a do výšky až o 5 centimetrov. Rázvor je tiež o približne 4,5 centimetra väčší, čo znamená, že aktuálne Gran Coupé sa s tým predošlým prakticky nedá porovnávať.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Z hľadiska motorizácie si na svoje príde každý milovník koní pod kapotou. Základným modelom budú verzie 420i a 420d. Dočkáme sa však aj silnejšej 430i s preplňovaným dvojlitrovým štvorvalcom a výkonom 255 koní. Na stovku vás dostane za úctyhodných 5,8 sekundy. Ešte výkonnejšia M440i dostane výkonnejší trojliter s radovým šesťvalcom a mlid hybridnou technológiou. Pýtate sa na výkon? Brutálnych 382 koní, s ktorými zrýchlite z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy! Oba motory sú s kolesami prepojené prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Interiér GC je prakticky totožný z klasickou Coupé verziou. Live Cockpit sa na vás premieta prostredníctvom 10,3 palcovej dotykovej obrazovky a je doplnený 12,3 palcovou digitálnou prístrojovou doskou. Dostanete aj popredné asistenčné systémy a dynamickú kontrolu aerodynamiky vďaka klapkám. V Bavorsku tak znnížili aj odpor vzduchu. Koeficient odporu 0,26 klesol o 0,2.

 

Mrkni naše nové video: