BMW M760Li vs. Mercedes-AMG S63: Načo sú nám 12 valce?

1953
" "

Uf…v kancli to pekne schytám. Po prezretí šprintu týchto dvoch luxusných lodí je jedno zrejmé. BMW M760Li však prišlo s motorom V12 a Mercedes-AMG S63…nie.

BMW M760Li je ultimátnym vyjadrením luxusu v podaní mníchovskej značky. Mercedes-AMG S63 je však o jeden stupienok nižšie. Kým má bavorák pod kapotou 6,6 litrový preplňovaný motor V12, S 63 prichádza “len” so štvorlitrovým preplňovaným motorom V8.

Dobrá otázka, ale bavme sa o inom

Nie ste sami. Aj nám sa zdá, že by bolo viac “fér”, keby si to rozdajú dve ultimátne lode s dvanásťvalcami. Keďže Mercedes-AMG S65 existuje, BMW M760Li sa mohol postaviť práve ten najsilnejší plutokratický expres zo Stuttgartu.

Miesto toho sa však pozrieme na to, čo vám prináša vrcholný osemvalec s pohonom zadných kolies, v porovnaní s vrcholným dvanásťvalcom s pohonom xDrive. Keďže S63 nie je v Británii dostupné s pohonom 4MATIC, štart bude jednoznačný. Čo však príde po ňom, vás prekvapí a umlčí vašu kritiku na výber oponenta pre M760Li.

Tesné, však?
Tak ako? Majú motory V12 ešte stále zmysel?
Určite nie na nezmyselných šprintoch.

Základné parametre

Mercedes AMG S63:
Motor – 4,0 litrový V8 s dvojicou turbodúchadiel
Pohon – Zadné kolesá (pohon 4MATIC nie je dostupný v Británii)
Zrýchlenie 0-100 km/h – 4,3 sekundy
Výkon – 450 kW/612 koní
Maximálny krútiaci moment – 900Nm

BMW M760Li xDrive:
Motor – 6,6 litrový V12 s dvojicou turbodúchadiel
Pohon – Všetky kolesá (xDrive)
Zrýchlenie 0-100 km/h – 3,9 sekundy
Výkon – 447 kW/600 koní
Maximálny krútiaci moment – 800Nm