Alfa Romeo oficiálne predstavila debutové SUV Stelvio

1027

Aktívny životný štýl, kompromis praktickej stránky a štýlu, ale aj bezpečnosť či radosť z jazdy. To sú jedny z vlastností dnešnej širokej ponuky crossoverov a SUV vozidiel, ktoré momentálne dosahujú tie najlepšie predajné čísla. Dnes už len malé percento automobiliek vo svojej ponuke nemá taký to typ auta. Jednou takýchto automobiliek bola aj Alfa Romeo.

Talianska automobilka sa však rozhodla nasledovať trendy a uviesť na trh svoje vlastné SUV. Meno dostalo podľa malého talianského mesta, ktoré leží blízko švajčiarskych hraníc. Známy je ale predovšetkým neďaleký priesmyk Stelvio, ktorý je rajom motoristov.

Hoci svojím dizajnom pripomína väčšie Maserati Levante, športovo-úžitkovú Alfu radíme do strednej triedy. V tejto triede bude konkurovať napríklad modelom Mercedes GLC, BMW X3 či Jaguar F-Pace. Nové Stelvio zdieľa platformu s modelom Giulia, motory tak budú uložené pozdĺžne. Automobilka počíta (teda aspoň zo začiatku) len s pohonom všetkých štyroch kolies, o pohone výhradne zadnej nápravy sa zatiaľ neinformovala. Všetky verzie tak budú štvorkolky spriahnuté s automatickou prevodovkou.

Vrcholná verzia, ktorú nám automobilka predstavila zdieľa techniku so sesterskou Giuliou. Pod kapotou nájdeme prepĺňaný šesťvalec s objemom 2,9 litra, ktorý na asfalt posiela až 510 koní a krútiaci moment dosahuje 600 N.m.. Šprint z nuly na sto kliometrov za hodinu zvládne Stelvio za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 284 km/h. Pre základnú verziu Stelvio a lepšie vybavenú Ti (Turismo internazionale) je zatiaľ potvrdený dvojlitrový benzínový štvorvalec s výkonom 280 koní. Tento agregát poznáme už z modelu Giulia Veloce. V základnej výbave je osemstupňový automat, 18-palcové disky kolies, kardanový hriadeľ z uhlíkových vláken, kožené sedadlá, parkovacie senzory či parkovacia kamera. Naftové agregáty zatiaľ predstavené neboli, čo pravdepodobne súvisí s miestom predstavenia – Los Angeles Motor Show.

Aj interiér sa štýlom podobá na menšiu Giuliu. K ovládaniu slúžia dva kruhové ovládače. Prvý je umiestnený na stredovom tuneli a ovláda sa ním infotainment obrazovka s uhlopriečkou 6,5 palca (v príplatkovej výbave je však aj väčšia 8,5 palcová). Pomocou druhého ovládača sa zasa môžeme navoliť jednotlivé jazdné režimy DNA – Dynamic, Neutral a All Weather. Vrcholná verzia Quadrifoglio pridáva režim Race. K dokonalému zážitku nesmie chýbať ani príplatkové audio Harman-Kardon so 14 reproduktormi. Čo sa týka bezpečnosti, chýbať nebude adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, núdzové brzdenie či sledovanie jazdných pruhov.

Výroba Stelvia odštartuje v talianskej továrne Cassino. Ešte predtým ako sa prvé exempláre dostanú k zákazníkom Stelvio uvidíme na autosalóne v Ženeve, kde sa pravdepodobne dozvieme viac a o naftových agregátoch.

Športovo ladená talianska automobilka nám predstavila svoje historicky prvé SUV vo vrcholnej verzii Quadrifoglio Verde s prepĺňaným šesťvalcom.