Alfa Romeo Giulia a Stelvio prešli zmenami – tie sú podstatné, no prakticky neviditeľné

1999

Alfa Romeo Giulia a Stelvio absolvovali drobné zmeny, ktoré sú však vo svojej podstate extrémne dôležité. Autá síce ani zďaleka nezažili taký obrovský záujem, k akému ich predurčovali médiá a samotná značka, no priebežným inováciám sa nevyhli.

Na povrchu Alfa Romeo Giulia a Stelvio sa nezmenilo prakticky nič. Taliani síce pridali do ponuky niekoľko nových odtieňov laku karosérie, no väčšina pozornosti bola venovaná asistenčným systémom, infotainmentu a pocitovej kvalite interiéru.

Plus prvky, ktoré boli donedávna súčasťou príplatkovej výbavy, dostanete dnes v “štandarde”.

Vášnivé odtiene

Kompletne celý tlačový materiál je už klasicky prepchatý extrémne presladenými výrazmi. Modely budú k dispozícii v štrnástich, respektíve pätnástich farebných vyhotoveniach. Absolútnou novinkou má byť rad farieb s názvom Old Timer colours. Tento kúsok ponuky bude farebnými odtieňmi odkazovať na klasické modely Alfa Romeo.

Ako sedan Alfa Romeo Giulia, tak aj SUV Stelvio, budú k dispozícii na diskoch s priemerom od 16 palcov postupne až po 20-palcové vo verzii Veloce. V zásade sa teda nič dramatické na povrchu nedeje. Pokiaľ vám však dokáže rozprúdiť krv v žilách tmavozelená metalíza na elegantnom malom sedane s krásnymi diskami, v Alfa Romeo vás majú podchytených.

Pocitová kvalita

Interiéry predošlých vyhotovení Giulie a Stelvia neboli dostatočne presvedčivé na to, aby sa pasovali s nemeckou konkurenciou. Nešlo však ani tak o dizajn, ako o kvalitu vyhotovenia a použité materiály. Koncepčne a ani dizajnérsky sa interiéry noviniek nijak zásadne nezmenili.

Nové sú však stredové konzoly, ktoré ponúkajú viac odkladacieho priestoru a bezdrôtové nabíjanie smartfónov. Radiaca páka je taktiež nová a má pôsobiť kvalitnejšie než jej predošlé vyhotovenie. To pôsobilo extrémne lacným dojmom. Taktiež veľmi lacno pôsobiaci otočný ovládač multimediálneho systému dostal precíznejšie a kvalitnejšie vyhotovenie.

Autonómia

Čo by to bolo za nový model, keby neponúkol niektorý zo stupňov autonómneho riadenia? Alfa Romeo Giulia a Stelvio prinášajú balík systémov s názvom ADAS (Pokročilé asistenčné systémy vodiča). Oba modely dosahujú druhý stupeň autonómneho riadenia, čo znamená, že vodič môže v určitých situáciách nechať akcelerátor, brzdenie a riadenie na starosti systémom. Samozrejme, vodič musí na prácu systémov aj naďalej dohliadať.

Prvky asistenčných systémov, ktoré nájdete vo výbave pre model MY2020, sú nasledovné: systém udržiavania jazdného pruhu, aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla, adaptívny tempomat alebo systém rozpoznávania dopravných značiek a maximálnych rýchlostných limitov s funkciou automatického prispôsobenia rýchlosti aktuálnym podmienkam. Ďalej systém asistencie pri jazde v zápche a na diaľnici, ktorý dokáže prispôsobovať pozíciu auta v jazdných pruhoch, prípadne sa sám rozbehnúť v zápche a systém sledovania pozornosti vodiča.