AKTUALIZOVANÉ: Facelift Volkswagenu Polo a silnejšia verzia GTI

703

Zmeny nového Pola možno na prvý pohľad nezbadáte. Na karosérii sa ich práveže udialo pomenej, ale výrazne omladili dizajn tohto malého modelu. Predný nárazník prešiel ľahkou modifikáciou, pribudla na ňom lomená chrómová línia spájajúca hmlové svetlá. Vzadu prešiel nárazník miernou úpravou a celkovo Polo dostalo širší postoj. Interiér prešiel taktiež omladzovacou kúrou. Inžinieri mierne upravili stredovú konzolu, priradili jej nový trojramenný volant a nový elektro-mechanický systém riadenia. Hovoria, že zlepšuje spotrebu a poskytuje precíznejšie ovládanie vozidla. Objaviť by sa mal modulárny systém infotainmentu, známy z Golfu VII. generácie. V ponuke nebude chýbať 6,5-palcový farebný displej registrujúci približujúcu sa ruku a tým následne zobrazí ďalšie možnosti, štandardne dodávaný systém automatického krízového brzdenia do 30 km/h, radarový adaptívny tempomat fungujúci v rozsahu od 30 – 160 km/h, zadná parkovacia kamera a LED svetlá. Vo všetkých troch výbavách (Trendline, Comfortline a Highline) bude rozšírený rozsah štandardných prvkov. Pribudne 8 nových farieb karosérie spolu s novými materiálmi poťahov a dekoračnými obkladmi v interiéri.

S novým Polom sa objaví aj funkcia Mirror Link. Tá umožní prepojiť vodičov smartfón s infotainmentom a využívať jeho funkcie ako napr. multimediálny prehrávač, navigáciu či prenos dát. Ovládanie prebieha dotykmi na displej umiestneného na stredovej konzole. Špeciálne aplikácie umožnia prostredníctvom “chytrého” telefónu aj prijímať rozhlasové vysielanie z internetu alebo získať lepší signál mobilného operátora prostredníctvom antény.

Najväčšie zmeny sa však udiali pod kapotou. V tých nižších výkonových variantoch sa vystriedajú 1.2 TDI a 1.6 TDI s novým trojvalcom 1.4 TDI. Ponúkať sa bude ako 55 a 66 kW alternatíva (resp. 75 a 90 koní). Podľa Volkswagenu tá slabšia motorizácia s technológiou BlueMotion dosahuje spotrebu iba 3,2 litra na sto kilomerov. Benzínové prepĺňované “jednadvojky” zostávajú, avšak dostanú mierne zvýšený výkon (90 a 110 koní). Práve od verzie 1.2 TSI 80 kW (110 koní) bude dostupná 6-stupňová manuálna prevodovka, všetky slabšie motorizácie dostanú “5-kvalt”. V ponuke bude za príplatok aj automat DSG. Vypadne tu možnosť voľby atmosferického 1,2-litrového motora, ktorý nahradí trojvalec MPI, známy z modelu up!, ponúkajúci 44 a 55 kW (60 a 75 konských síl). Novinkou medzi benzínovými agregátmi bude 3-valec TSI s objemom jedného litra poskytujúci 90 koní a údajne bude na stovku kilometrov potrebovať 4,1 l. Úsporný 1,4-litrový TSI agregát s vypínaním valcov ACT zostáva taktiež a dostane desať koní navyše. Zatiaľ najostrejšia verzia (zatiaľ, pretože vo Wolfsburgu už plánujú extrémnejšie Polo s dvojlitrom a pohonom všetkých kolies) dostane inú motorizáciu a veľmi jemne zvýšený výkon. GTI bude poháňať preplňovaný 1.8 TSI, ktorý po novom obdrží o 10 koní viac, teda 190 konských síl (140 kW). Postupom času plánuje Volkswagen do ponuky uviesť aj Polo s pohonom na stlačený plyn CNG a plug-in hybrid (PHEV).

Na začiatku predaja nového Pola bude k dispozícii uvádzacia verzia Polo “Fresh”. Tento model si budete môcť objednať v piatich farbách s dvojfarebnými interiérom a s exkluzívnou výbavou. Modely Polo BlueGT, GTI a CrossPolo prídu na trh v priebehu roka.

Premiéru nového Pola zažijeme už o mesiac v Ženeve.

Vozidiel Volkswagen Polo sa od začiatku jeho existencie predalo dovedna takmer 14 miliónov kusov. Súčasná, piata generácia je na trhu už od roku 2009 a tento rok sa konečne dočkáme jej faceliftu.