Aby sa nezabudlo, nové Audi S8 má 571 koní a vy chcete vidieť jeho nové fotky

1083
2019 Audi S8 AUTOGRÁTIS

Ak chcete extrémne veľa výkonu, ešte viac hmoty a pomocou nej žehliť nerovnosti vozovky, máte dve možnosti. Parný valec a Audi S8. A môžete trikrát hádať, ktorá z nich práve dostala pod kaptou 571 koní a prediktívne odpruženie!

Bingo, je to Audi! Všetci predsa vieme, že parný valec odpruženie nemá. A nové Audi A8 nemá štandardné, ale tamten druh odpruženia, ktorý sleduje povrch cesty a prispôsobuje sa mu v reálnom čase zdvíhaním a tlačením kolesa nižšie. Ale nepredbiehajme.

No dobre, tu ešte úplne nie sme. Zatiaľ.

Náskok vďaka 2x prepĺňanej V8

Takto, ak by sme mali byť úplne fajnoví puritáni, tak za neželaný odklon od tradície považujeme druhú generáciu S8-čky s masívnym desaťvalcom z Lamborghini Gallardo, pretože samotná A8 vychádzala z modelu nazývaného V8. Prítomnosť dvoma turbami prepĺňaného osemvalca do V tak skutočne poteší: motor si hovorí 4,0 TFSI a obsahuje prepĺňanie a mild-hybridný systém, lebo taká je doba.

2019 Audi S8 AUTOGRÁTIS

Tento reaktor pod kapotou produkuje rovných 420 kilowattov (571 koní) a 800 newtonmetrov krútiaceho momentu, čo autu stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 3,8 sekundy, pričom zrýchlovať neprestane až do elektronicky limitovaných 250 kilometrov za hodinu. O jeho potencii vás napokon presvedčí klapkový výfuk, ktorý dostanete už v bohatom štandarde. A o úspornosti vám niečo povie 48-voltový mild-hybridný systém, ktorý podľa Audi pomôže pri bežnej prevádzke ušetriť asi 0,8 litra paliva na sto kilometrov.

2019 Audi S8 AUTOGRÁTIS

Podvozok alebo lietajúci koberec?

V štandarde tiež dostanete jednu naozaj unikátnu fičurku. Je ňou prediktívny adaptívny podvozok. Ten dokáže reagovať tuhosťou podvozka na aktuálne jazdné podmienky, no vďaka prepojeniu s prednou kamerou sleduje výraznejšie nerovnosti pred vozidlom a podľa toho dvíha a znižuje práve to koleso, ktorého sa nerovnosť týka, výsledkom čoho má byť extrémne komfortná a homogénna jazda. Žeby bola budúcnosť skutočne už teraz?

2019 Audi S8 AUTOGRÁTIS

Asi hej. Tento podvozok totiž reaguje nielen na cestu, ale aj na zákruty. Pri ich prejazde dokáže nakloniť karosériu až o 3 stupne do jej vnútra, aby tým vykompenzoval odstredivé sily pôsobiace na posádku vozidla. Okrem toho nová S8,  samozrejme, zatáča všetkými štyrmi kolesami, pričom vďaka inteligentnému vektorovaniu hnacej sily zaberá vždy koleso na vonkajšej strane auta, čím ho akoby „tlačí“ do zákruty.

2019 Audi S8 AUTOGRÁTIS

Vnútri nečakajte nič lepšie, ako len to najlepšie + trocha karbónových doplnkov. Aspoň na niečo sa však môžu z prvkov výbavy tešiť aj bežní smrteľníci: na HD matrix LED svetlomety vpredu a OLED svetlomety vzadu bude radosť pozerať.


NEPREHLIADNITE: