Kórejská automobilka predstavila svoju elektrickú vlajkovú loď iba vlani, no teraz prichádza a s verziou GT. Kia EV9 je síce najväčšie a najťažšie SUV v portfóliu značky, ale ľudia dnes vyžadujú dynamiku a športového ducha aj v tomto segmente. Čo sme sa teda vďaka premiére na autosalóne v Los Angeles (ne)dozvedeli?
Na úvod treba povedať, že poskytnuté informácie a zverejnené detaily ešte nie sú kompletné. Jednak sa hovorilo viac-menej iba o americkom trhu a Kia ešte neprezradila nič ani o type či kapacite vysokonapäťovej batérie. Napriek tomu však s príchodom verzie GT pribudne viacero zaujímavých vylepšení.
Rútiaci sa mastodont
Azda najdiskutovanejším parametrom je výkon dvojice elektromotorov. Ten predný má 160 kW (218 k) a zadný disponuje výkonom až 270 kW (365 k). Kia hovorí o celkovom kombinovanom výkone asi 375 kW (505 k). Aj napriek svojej hmotnosti tak Kia EV9 GT zrýchli na stovku za 4,5 sekundy.
Mimoriadne zaujímavým prvkom je elektronicky ovládané odpruženie s automatickou reguláciou charakteristiky, vďaka ktorému by mala byť Kia tak trochu 2v1. Ostro vyladené SUV v športovom režime a zároveň pohodlie vyznávajúca loď v komfortnom režime. Hovoríme však o verzii GT a do popredia sa dostávajú skôr iné prvky.
Športový duch
Máme na mysli napríklad elektronicky samosvorný diferenciál. Za pozornosť stojí tiež funkcia Virtual Gear Shif (známu z modelu Hyundai IONIQ 5 N), ktorá realisticky simuluje radenie prevodových stupňov, ako pri manuálnej prevodovke. S tým potom súvisí Active Sound Design – systém, ktorý sa stará o akustický zážitok prostredníctvom simulácie zvukov motora, preraďovania…
Športový charakter auta dotvárajú pneumatiky Continental SportContact 6 s rozmerom 285/45 R21, sedadlá s výrazným bočným vedením a tiež špeciálne tvarovaný multifunkčný volant. O cene zatiaľ špekulovať nebudeme, no štandardná Kia EV9 sa dnes predáva za cenu od 71 990 eur.