TEST Alfa Romeo Giulia: Pre šoférov s vášňou

1783
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Alfa Romeo sa nekupuje z rozumu, ale zo srdca. A Giulia je v tomto ohľade čistokrvnou Alfou. Získa si vás v prvej zákrute aj s naftou pod kapotou.

Giulia je auto s bohatou históriou. Na svet sa dostalo v roku 2015 ako oslava 105. výročia založenia značky. A napriek tomu, že má už 8 rokov, jej dizajn je stále in. Pomohol tomu facelift, ktorý ale nezmenil zas až tak veľa. Asi najväčším vizuálnym “upgradeom” sú svetlomety, ktoré sa podobajú novému Tonale.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

K tomu mierne upravená typická mriežka chladiča a o niečo dynamickejšie vyzerajú aj prieduchy v nárazníku. Fakt, že zmeny po bokoch a ani vzadu prakticky nenastali, len dokazuje, že tím dizajnéra Marca Tenconeho odviedol ešte pred rokmi svoju prácu naozaj výborne.

Interiér zo starej školy

A rovnako je na tom aj interiér. Nadčasový, minimalistický a športový. Najväčšou novinkou je digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý ponúka 3 režimy zobrazenia. Ak chcete futuristický pocit, v režime Evolved nájdete všetky dôležité informácie v šik dizajne z budúcnosti. Režim Relax zas vypúšťa všetky menej dôležité informácie o aute a Heritage vás vráti 50 rokov nazad do ikonických modelov značky.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Interiér vzbudzuje tri najsilnejšie dojmy. Prvým je vnímaná kvalita. Zástrčky na USB namiesto USB-C prezradia vek auta, no všetko vyzerá perfektne a na dotyk to jednoducho hrá. Tým druhým a tretím dojmom sú dynamika a jednoduchosť. Netreba ale zabúdať ani na praktickú stránku auta. Tento charizmatický taliansky sedan vzadu neposkytne úplne najviac miesta, hlavne keď máte 1,9 metra a sedíte sám za sebou. V kufri doň natlačíte 480 litrov batožiny. Porovnávajte s Octaviou, Giulia prehrá. Porovnávajte s Triedou C a Alfa má navrch.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Aj s naftou je zábava

Táto Alfa, ktorú práve testujeme, patrí do tej rodinnejšej sorty. Že prečo? Lebo pod kapotou buble diesel. Štvorvalec s objemom 2,2 litra poskytne 210 naftových koní a 470 Newtonmetrov najvyššieho krútiaceho momentu. Netreba zabudnúť ani na pohon všetkých kolies a osemstupňovú automatickú prevodovku, ktoré zabezpečia prenos sily a zrýchlenie z nuly na stovku za 6,8 sekundy.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Giulia váži iba 1,6 tony a jej jazdné prejavy sú doslova zábavné. Podvozok nazývajú Alfa Link a ako Alfa (samec či samica) sa za volantom jednoznačne budete cítiť. Doslova sa zakusuje do cesty a je až fascinujúce, koľko vám v zákrutách dovolí. Ak ju dostanete za limit, bude nedotáčavá. Ale dostať ju tam je naozaj náročná úloha. Úplnú pretekársku vášeň vám však nedopraje. Jednak kvôli nafte a jednak preto, že ESP nevypnete.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Dokáže aj šetriť

Skutočnosť, že Giulia už má svoje roky, jej v tomto prípade hrá do kariet. Veď schválne. V ktorom 4,6-metrovom aute dnes nájdete takúto výkonnú a objemnú naftu? A ďalšia vec, ktorá ma prekvapila, je, koľko veľa dokáže Alfa vyťažiť z toho, že nie je pretechnizovaná. Giulia jednoducho je aj napriek naftovému pohonu kusom zábavného a šoférskeho auta. A keď sa rozhodnete iba cestovať, nešantiť sa, zvládnete to pokojne aj za 5,5 l/100 km.

Po všetkom fascinujúcom však môže byť cena kameňom úrazu. Alfa si je totiž vedomá, že toto auto je v dnešnej ponuke jedinečné a veľa ďalších s podobnou emóciou nenájdete. A tak si zaň aj zapýta. Už v základe dostanete benzínový dvojliter, automat a štvorkolku. Čiže klobúk dolu. A táto výbava SUPER vás vyjde na 48 990 eur. A keď preskočíte výbavy SPRINT a TI, dostanete sa na druhú najvyššiu úroveň. Volá sa VELOCE a s naftovým motorom začína na sume 53 990 eur.

Základná cena modelu – Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo SUPER: 48 990 €

Základná cena testovanej verzie – Alfa Romeo Giulia 2,2 Turbo Diesel VELOCE: 53 990 €

Euro NCAP: 5* (2016)

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce:4
Zdvihový objem [cm3]:2143
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:154 (210)/3500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:470 / 1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:235
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:6,8
Spotreba - WLTP [l/100 km]:5,4 - 5,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:480
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1640
Dĺžka [mm]:4650
Šírka [mm]:1860
Výška [mm]:1411
Rázvor [mm]:2820