Pre Spojené štáty prichádza v modelovom roku 2024 Porsche Cayenne s 3,0-litrovým motorom V6 s výkonom 348 koní poháňaný jedným turbom. Je výkonnejší ako Cayenne S prvej generácie so 4,5-litrovou V8-mičkou, ktorá disponovala výkonom 335 koní.
Nepotrebujete výkon a rýchlosť? Tu je riešenie!
Do predaja sa dostalo vozidlo, ktoré je na prvý pohľad obyčajným Cayenne prvej generácie. Na prvý pohľad sa v skutočnosti o Porsche Cayenne prvej generácie s OEM kolesami a niekoľkými vylepšeniami jedná, avšak to čo robí tento kúsok zaujímavým je to, čo nie je na prvý pohľad vidieť.
Pod kapotou sa skrýva 1,9-litrový motor TDI od Volkswagenu. Štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním, ktorému asistuje 6-stupňová prevodovka z Volkswagenu Touareg 2,5 TDI.
Pozdĺžne uložený motor produkuje 150 koní, čo pravdepodobne znamená, že pochádza z jedného z áut modelov VW Golf, Bora, Jetta alebo Sharan z modelového roku 2000-2007. Pozitívna správa je, že továrenský pohon všetkých kolies funguje tak, ako má, s plne funkčnou uzávierkou diferenciálu.
Aký zmysel mala výmena motora?
Podľa majiteľa je Cayenne po výmene oveľa efektívnejší. Pôvodný motor dokázal jazdiť pri spotrebe 20 litrov na 100 km, pričom spálil aj značné množstvo oleja. Po prechode na 4-valcový pohon je auto dvakrát úspornejšie, pričom si údajne zachováva veľkú časť výkonu na diaľnici.